مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

عملیات بیت المقدس برگ زرین تقویم دفاع مقدس است

«سردار علیپور» گفت: عملیات بیت المقدس برگ زرین تقویم دفاع مقدس است و باید رشادت های صورت گرفته در آن به بهترین شکل ممکن به نسل های جدید انتقال یابد.
کد خبر: ۲۹۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶ - 22May 2018

عملیات بیت المقدس برگ زرین تقویم دفاع مقدس استسردار «محمد علیپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، با اشاره به سالروز سوم خرداد، آزادسازی خرمشهر و حماسه غرورآفرین مردم دزفول در چهارم خرداد، اظهار داشت: سوم خرداد روز سپردن پرچم یاس و نا امیدی به دست استکبار جهانی بود.

وی ادامه داد: قبل از عملیات بیت المقدس، عملیات های متعددی به انجام رسید اما از شهریور 59 تا شهریور 60 برای زمین گیر کردن دشمن بعثی تلاش کردیم تا جلوی پیشرفت ارتش تا دندان مسلح بعث را بگیریم و از سال 1360 تا 61 چهار عملیات بزرگ دیگر را طراحی و به انجام رساندیم که دشمن را از سرزمین های اشغالی بیرون کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان افزود: خیلی ها نمی دانند که ارتش عراق تا چند کیلومتری اهواز پیش آمده بود و توپخانه های دشمن می توانستند اقصی نقاط  اهواز را هم زیر آتش خود قرار دهند و موفقیت و پیروزی عملیات بیت المقدس بود که باعث شد تا ارتش رژیم بعث به مرزهای خود برگردد.

فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: چند عامل مهم باعث موفقیت عملیات بیت المقدس شد که از جمله آن می توان به هدایت و تدابیر حضرت امام (ره) اشاره کرد که نقشی راهبردی داشت. واقعیت امر جمله تاریخی امام که «خدا خرمشهر را  آزاد کرد» از آن لحاظ قابل اهمیت است که هیچ عقل نظامی نمی پذیرفت که با امکانات آن زمان بتوان بر ارتش مجهز رژیم بعث برتری یافت.

سردار علیپور بر نقش ویژه فرماندهان لایق و توانمند عملیات بیت المقدس نیز اشاره داشت و عنوان کرد: بر هیچکس پوشیده نیست که شهید «حسن باقری» و بچه های اطلاعات چه نقش ویژه و استراتژیکی در این پیروزی ها داشتند چرا که اگر ضعف دشمن مجهز ما شناسایی و محرز نمی شد به راحتی نمی شد تصور کرد که بتوان بر این ارتش بین المللی چیره شد.

دبیر ستاد سوم خرداد افزود: باید شکوه و عظمت این پیروزی را آنچنان که بود به نسل جدید انتقال داد تا حلاوت ایثار و درایت جوانان این مملکت، بهتر و واقعی تر دیده شود نه اینکه با تحریف های نادرست، ارتش مجهز بعث را ضعیف و ناتوان نشان دهیم.

علیپور در پایان، عملیات بیت المقدس را برگ زرین تقویم دفاع مقدس خواند و گفت: بیش از 19 هزار اسیر عراقی و 16 هزار تلفات به دشمن، آماری است که عظمت این پیروزی بزرگ را بیشتر نشان می دهد فلذا  باید رشادت های صورت گرفته در آن برهه به بهترین شکل ممکن به نسل های جدید انتقال یابد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها