نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

خداوند از همه چیز بی‌نیاز است و هرگز نمی‌تواند صاحب فرزندی باشد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: بت‌پرستان، مسیحیان و یهودیان بر این باورند که خداوند صاحب فرزند است، این در حالی است که در آیه چهارم سوره زمر اشتباه بودن اعتقاد این افراد به‌طور کامل بیان شده است.
کد خبر: ۲۹۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱ - 22May 2018

خداوند از همه چیز بی‌نیاز است و هرگز نمی‌تواند صاحب فرزندی باشدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «آیت‌الله سیداحمد میرعمادی» در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد بعثت خرم‌آباد، اظهار داشت: باطل بودن دیدگاه مشرکان بت‌پرست و رمز و راز بی‌نیازی خداوند از فرزند در چهارمین آیه سوره زمر با مضمون «لَوْ أَرَادَ اللَّهُ أَنْ یتَّخِذَ وَلَدًا لَاصْطَفَیٰ مِمَّا یخْلُقُ مَا یشَاءُ ۚ سُبْحَانَهُ ۖ هُوَ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ» به معنای اگر خدا می‌خواست برای خود فرزندی بگیرد، همانا از میان آفریده‌هایش آن‌چه را خودش می‌خواست برمی‌گزید، منزّه است او، اوست خدای یگانه و قهار، بیان شده است.

وی با بیان این مطلب که خداوند از همه چیز بی‌نیاز است و هرگز نمی‌تواند صاحب فرزندی باشد، تصریح کرد: بت‌پرستان، مسیحیان و یهودیان بر این باورند که خداوند صاحب فرزند است، این در حالی است که در آیه چهارم سوره زمر اشتباه بودن اعتقاد این افراد به‌طور کامل بیان شده است.

آیت‌الله میرعمادی تقلید اشتباه از نیاکان و جهل را ریشه بت‌پرستی ذکر کرد و ادامه داد: دسترسی نداشتن به خدا و نیز عبادت بت‌ها برای تقرب به خدا از دیگر دلایل بت‌پرستی بودند.

آیت‌الله میرعمادی به باطل بودن این عقیده که خداوند انبیا را برای کمک به خود انتخاب کرده است اشاره و افزود: باطل بودن شرک و بت‌پرستی و دلایل مشرکان در این آیه بیان شده است، کمااینکه مشرکین بر این عقیده‌اند که بت‌ها توانایی شفاعت آنان را دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بی‌نیاز بودن خداوند را در دیگر مسائل مطروحه در آیه مذکور عنوان کرد و ادامه داد: فرض داشتن فرزند برای خداوند باطل است زیرا جسمانی بودن و وجود جسم لازمه داشتن فرزند است و چنین فرضی از اساس باطل بوده و مردود است و خداوند به هیچ موجودی شباهت ندارد.

امام جمعه مردم خرم‌آباد به وجود دلایل منطقی و عقلی در باطل بودن باور مشرکان مبنی بر صاحب فرزند بودن خداوند اشاره کرد و افزود: خداوند به هیچ موجودی شباهت نداشته، نه همسری دارد و نه صاحب فرزندی است این در حالی است که خداوند وجود واحد و یکتایی است که بر تمام مخلوقات عالم احاطه کامل دارد.

این مفسر قرآن کریم به بی‌نیاز بودن خداوند متعال اشاره کرد و گفت: هدف خداوند از ارسال رسولان و انبیا کمک به حل مشکلات بشر و هدایت انسان‌هاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها