از سوی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد؛

ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت سالروز حماسه سوم خرداد در استان را اعلام کرد.
کد خبر: ۲۹۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ - 23May 2018

اعلام ویژه‌برنامه‌های بزرگ‌داشت سالروز حماسه سوم خرداد در کهگیلویه و بویراحمدسرهنگ «امیرعباس آسمند» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در یاسوج اظهار داشت: سوم خرداد به عنوان یک نقطه تاریخی و رهایی‌بخش و یکی از مقاطع پرافتخار دفاع مقدس از اهمیت و جایگاه رفیعی برخوردار است که منشأ همه پیروزی‌های ما بعد از خرداد سال 1361 محسوب می‌شود.

وی افزود: اتفاقاتی که بعد از حماسه آزدسازی خرمشهر افتاد سرنوشت جنگ را معلوم کرد و بعد از اینکه خرمشهر را در یک عملیات گسترده فتح کردیم، بعثی‌ها حساب کار دست‌شان آمد و از بلوف‌هایی که می‌زدند مأیوس شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای گرامی‌داشت سی و ششمین سالگرد حماسه سوم خرداد اهداف و راهبردهایی را در نظر داریم گفت: مهم‌ترین هدف ما حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان است.

آسمند عنوان کرد: تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولایت فقیه در آن زمان، تبیین قدرت و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی، تبیین نقش بصیرت، مقاومت، وحدت و همگرایی اقوام، ادیان و سایر اقشار، تبیین نقش عملیات بیت‌المقدس و دستاوردهایی که این پیروزی در روند جنگ تحمیلی داشت و نهادینه‌سازی روحیه ولایت‌مداری و ایثار و شهادت از مهم‌ترین راهبردهای مد نظر ما است.

وی با بیان اینکه بر این اساس در طول سال و هفته‌های منتهی به سوم خرداد برنامه‌هایی را اجرا می‌کنیم، ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که هم به صورت کشوری و هم به صورت استانی برگزار می‌شود، تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و کسانی است که در عملیات بازپس‌گیری خرمشهر حضور داشتند که این برنامه عصر روز پنجشنبه سوم خردادماه با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برگزاری صبحگاه نیروهای مسلح در سپاه فتح استان را از دیگر برنامه‌های بزرگ‌داشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر عنوان کرد و گفت: این برنامه صبح روز پنجشنبه سوم خردادماه با سخنرانی استاندار و فرمانده سپاه فتح استان برگزار و از خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس نیز در این برنامه تجلیل می‌شود.

آسمند اضافه کرد: ساعت 11 صبح روز سوم خرداد زنگ مقاومت در تمامی ادارت و سازمان‌های استان به‌ویژه صدا و سیمای مرکز استان به صدا در می‌آید و عصر همین روز هم برنامه میثاق با شهدا با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلزارهای شهدای سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روز جمعه این هفته نیز به عنوان روز مقاومت و پایداری دزفول و ولایت‌مداری نام‌گذاری شده، گفت: سخنرانی فرماندهان دوران دفاع مقدس پیش از خطبه‌های نماز جمعه، حضور منسجم بسیجیان و نیروهای مسلح در نماز جمعه و تبیین عملیات بیت‌المقدس و معرفی «دزفول» به عنوان الگوی مقاومت و پایداری توسط ائمه جمعه از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این روز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار