سردار شرفی:

آموزش کارکنان گام مهمی در راستای تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌هاست

رییس پلیس پیشگیری ناجا بر لزوم آموزش پیگیر کارکنان و تعالی رفتاری با هدف تحقق طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۲۹۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ - 23May 2018

آموزش کارکنان و تعالی رفتاری؛ گام مهمی در راستای تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌هابه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد شرفی» رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به شاخصه‌های اساسی در طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، یکی از مهم‌ترین معیار‌های شایستگی یک یگان انتظامی و کارکنان آن را برخورداری از وضعیت ظاهری مناسب از جمله پیراستگی چهره و آراستگی ظاهر و رعایت ادب و خوش‌رویی دانست و اظهار داشت: چنین شاخص‌هایی در مواجهه درست و دلچسب مأموران کلانتری‌ها با مردم نقشی بی‌بدیل ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل مجموعه پلیس پیشگیری ناجا اجرای دقیق موضوعات مطرح شده را در دستور کار و اولویت آموزش‌های قرارگاه جهادی آموزش ناجا قرار داده و تاکنون با جدیت تمام شرکت کارکنان را در کلاس‌های استانداردسازی و تعالی رفتار پیگیری کرده است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: برخورداری کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از مأموران شاغل در بخش انتظامات که ضمن رعایت منش انتظامی از وضعیت ظاهری مناسب بهره‌مند بوده و ادب و خوش‌رویی را رعایت می‌کنند از نشانه‌های پلیس مهربان و اسلامی است و در دوره‌های آموزشی نیز مورد تاکید استادان بوده و آرمان نیروی انتظامی این است که پرسنل تمام توانشان را به کار گیرند تا هم‌وطنان عزیز از بدو ورود خود به کلانتری‌ها نشانه‌های شعار «یار مهربان و مقتدر» را به روشنی درک کرده و فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) از سربازان خود رضایت داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: از دیگر موارد مهم که در دوره‌های قرارگاه جهادی آموزش به آن تاکید شده، آموزش مسئولان و کارکنان کلانتری‌ها برای ثبت کامل و دقیق مشخصات و کدملی مراجعه کنندگان به این یگان‌های انتظامی است که در سامانه‌های الکترونیکی و دفاتر پیش‌بینی شده و اهمیت این موضوع از آن روست که با ثبت دقیق این اطلاعات امکان پیگیری دقیق حقوق شهروندی و کیفیت خدمات ارائه شده و تکمیل پرونده آنان، فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: متصدیان تحت نظرگاه‌های کلانتری‌ها نیز در طول دوره‌های آموزشی به این مهارت دست خواهند یافت که چگونه با متهمان برخورد کنند که این آموزش‌ها شامل نوع و شیوه رفتار با افراد از لحظه ورود آن‌ها به کلانتری و اقامتشان در تحت‌نظرگاه‌ها (در صورت لزوم)، مدت زمانی که در این مکان اقامت داشته و تشریفات خروج افراد خواهد بود، بدیهی است که این فرآیند با ثبت دقیق رخداد‌ها و جزئیات همراه است و متضمن رعایت حقوق شهروندی و پیشگیری مؤثر از بروز مشکلات احتمالی در آنجاست.

رییس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه به برنامه‌های این پلیس برای ارتقاء سطح مهارت ماموران گشت‌های انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: در دوره‌های تدوین شده برای همکاران این بخش مهارت‌های بنیادینی همانند تسلط بر اصول انتظامی، نقشه‌خوانی، اشراف بر حوزه استحفاظی، چهره‌زنی و مهارت‌های ارتباطی پیش‌بینی شده تا عوامل گشت با دقت، سرعت و اشراف هرچه بیشتر برای افزایش احساس امنیت هم‌وطنان عزیز در سطح شهر‌ها حضور داشته باشند.

سردار شرفی تصریح کرد: مجموعه این تلاش‌ها با هدف تعالی رفتار کارکنان کلانتری و پاسگاه‌ها و ایجاد یک تحول ژرف در حوزه سرمایه انسانی یگان‌های انتظامی برنامه‌ریزی شده و امیدواریم تا پیگیری این طرح‌ها، موفق به جلب رضایت هرچه بیشتر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و مردم عزیز میهن اسلامی خود شویم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها