نجفی‌خوشرودی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

اگر مبارزه ایران با تروریسم نبود داعش بخش اعظمی از جهان را تسخیر می‌کرد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت‌های کشورمان از رزمندگان جبهه مقاومت گفت: اگر اقدامات جدی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه نبود، امروز گروه‌های تروریستی بخش اعظمی از جهان را تسخیر کرده بودند.
کد خبر: ۲۹۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ - 23May 2018

اگر مبارزه ایران با تروریسم نبود داعش بخش اعظمی از جهان را تسخیر می‌کرد«علی نجفی‌خوشرودی» عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به نفوذ و طغیانگری گروه‌های تروریستی در منطقه، عمده هدف جریان تکفیری را اسلام‌هراسی و تاسیس حکومت خودخوانده برگرفته از نظام غربی عنوان کرد و اظهار داشت: نقش جمهوری اسلامی در مبارزه با جریان تکفیری، تضعیف قدرت و شکست آنها در منطقه و خارج کردن دست‌نشانده‌های آمریکا از عراق و سوریه انکارناپذیر است.

وی ادامه داد: مجاهدت‌های نیروهای ایرانی و دفاع آن‌ها از مردم مسلمان عراق باعث شده که ذهنیت و تفکری که به به‌وسیله تبلیغات کاذب از سوی صدام نسبت به ملت و کشور ما در میان مردم عراق ریشه دوانده بود، از بین برود و عقد اخوت میان ما و مردم این کشور به‌وجود بیاید.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه جمهوری اسلامی به عنوان دشمن تراز اول تروریسم در منطقه با این پدیده شوم مبارزه می‌کند، افزود: آمریکایی‌ها گروه‌های تروریستی را در خاورمیانه تشکیل دادند و با حمایت‌های مالی و حتی با تاسیس پایگاه‌های نظامی و اعزام افسران ارشد کشورش به این پایگاه‌ها به تروریست‌ها آموزش نظامی می‌دادند.

وی افزود: عضویت آمریکا در کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم بزرگترین حماقت دولتمردان این کشور است؛ چراکه تمام کشورهای اسلامی و اروپایی به ماهیت اصلی این کشور در تروریست‌پروری واقف هستند. علت سکوت برخی از کشورهای اروپایی و عربی در قبال جنایات آمریکا برای برخورداری از حمایت‌های همه جانبه آمریکایی‌هاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجاوز آمریکایی‌ها به افغانستان تصریح کرد: از زمان یورش آمریکایی‌ها به افغانستان و نفوذ جریان تکفیری داعش در عراق و سوریه ما همواره در کنار این کشورها با تروریسم مبارزه کردیم و تاریخ تمام اقدامات کشور ما در این زمینه را در خود ثبت کرده است.

نجفی‌خوشرودی حضور فرماندهان ارشد نظامی کشورمان در عراق و سوریه به منظور کمک‌های مستشاری به جبهه مقاومت گفت: اگر اقدامات جدی ایران در جهت مبارزه با تروریسم نبود، امروز گروه‌های تروریستی بخش‌های وسیعی از دنیا را تحت سیطره خود قرار می‌داد.

وی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان را از بزرگترین کشورهای حامی تروریسم در منطقه عنوان کرد و گفت: اسناد و مدارکی دال بر همسو بودن این سه کشور با تروریست‌ها موجود است که هرگونه ادعای آن‌ها در جهت مبارزه با تروریسم را باطل می‌کند. یکی از علت‌های اساسی خصومت این سه کشور با ما به این دلیل است که حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی در منطقه مانع بزرگی بر سر راه تحقق اهداف حامیان تروریسم است.

نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی تثبیت امنیت در منطقه را مهم‌ترین رسالت ایران دانست و گفت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا با اقدامات مختلف نقش ما در منطقه را محو کنند، اما حضور نیروهای ایرانی تا زمانی‌که خطر حضور داعش در منطقه وجود داشته باشه الزامی است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها