قره‌داغی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

قیمت کتاب‌های سوره مهر 50 درصد ارزان‌تر از سایر ناشرین/ اُفت کیفیت نداشته‌ایم

مدیر عامل انتشارات سوره مهر با بیان اینکه قیمت کتاب‌های سوره مهر 50 درصد ارزان‌تر از آثار مشابه سایر ناشرین است، گفت: کاهش قیمت کتاب‌های سوره مهر به هیچ وجه منجر به اُفت کیفیت آثار نشده است.
کد خبر: ۲۹۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ - 23May 2018

«عبدالحمید قره‌داغی» مدیر عامل انتشارات سوره مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به کاهش قیمت کتاب‌های این انتشارات، اظهار داشت: در محاسبه قیمت کتاب، بازار تعیین‌کننده است و بالاخره در قاعده بازار طبیعی است که کاهش و یا افزایش قیمت اتفاق بیافتد.

وی گفت: سوره مهر در سال گذشته تلاش کرد که هزینه‌های جاری را مدیریت کند و با مدیریت هزینه‌ها سعی کند تا بهای تمام شده کتاب را کاهش دهد که در نهایت با توجه به شرایط اقتصادی کشور و هماهنگی که با مولفین برای جلب رضایت آن‌ها جهت تولید بیشتر آثار و افزایش تیراژ صورت گرفت، بتوانیم در مجموع بهای پشت جلد را کنترل کنیم.

مدیر عامل انتشارات سوره مهر بیان کرد: ادعای چندانی مبنی بر کاهش قیمت کتاب نداریم، ولی همین که همراه با افزایش قیمت‌ها در بازار، ما افزایش قیمت نداشته‌ایم به نوعی موفقیتی است که شاید بتوان به عنوان کاهش قیمت از آن یاد کرد.

قره‌داغی تصریح کرد: آنچه در بازار مهم است، این است که قیمت کتاب بر استقبال مخاطب تاثیربسزایی دارد و هر چه بتوانیم کتاب‌ها را با قیمت مناسب‌تر عرضه کنیم سهم خرید مخاطب بیشتر خواهد شد و همین امر موجب افزایش فروش می‌شود؛ منتهی این توفیق به سادگی به دست نمی‌آید بلکه مجموعه‌ای از عوامل باید کنترل و مدیریت شود که رضایت مولفین نیز یکی از موارد آن است.

وی تاکید کرد: سوره مهر با مجموعه‌ای از شرایط سعی کرده است قیمت کتاب را به حداقل برساند. مادامی که صنعت نشر کشور سال گذشته با افزایش بیش از 50 درصد کاغذ مواجه بود، سعی کردیم افزایش قیمت‌ نداشته باشیم و یا افزایش قیمت‌هایمان در حداقل‌ ممکن باشد یعنی زیر 10 درصد افزایش صورت گیرد که امیدواریم بتوانیم این شرایط را ادامه دهیم.

مدیر عامل انتشارات سوره درباره تاثیر کاهش قیمت بر فروش کتاب گفت: کاهش قیمت قطعاً بر روند فروش ما تاثیر گذاشته است. مثلاً در سال 1396 و با همین شرایط نامساعد نسبت به سال قبل 25 درصد افزایش فروش داشتیم که همین توفیق بزرگی است.

قره‌داغی درباره فاصله قیمت کتاب‌های سوره مهر با سایر ناشران گفت: مسئله تفاوت قیمت کتاب‌های ما با سایر ناشران چیزی است که باید مخاطب با تحقیق میدانی متوجه آن شود. اما در برخی موارد قیمت کتاب‌های سوره مهر 50 درصد کمتر از کتاب‌های مشابه سایر ناشرین است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش قیمت کتاب‌های سوره مهر به هیچ وجه منجر به اُفت کیفیت آثار نشده است، عنوان کرد: ما سال گذشته ابتکار استفاده از کاغذهای سبک را داشتیم که به لحاظ رنگ متناسب با چشم است به گونه‌ای که چشم خسته نمی‌شود و به لحاظ وزن امکان مطالعه کتاب در حالت‌های مختلف را مهیا می‌کند که در نهایت کاهش قیمت را به همراه داشت. تا کتاب در سبد کالای تعداد بیشتری از خانواده‌ها قرار گیرد. همه این فعالیت‌ها، کارهایی بوده که سوره مهر تلاش کرده است در کنار حفظ و ارتقا کیفیت و از طرفی تعادل قیمت انجام دهد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار