ارشد نظامی آجا در شمال شرق:

قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح مرهون دفاع مقدس است

ارشد نظامی آجا در شمال شرق گفت: دفاع مقدس برای نیروهای مسلح و جمهوری اسلامی قدرت بازدارندگی را به ارمغان آورد.
کد خبر: ۲۹۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ - 23May 2018

قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح از افتخارات دفاع مقدس به شمار می ­رودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در خراسان رضوی با حضور اعضای شورای تأمین استان خراسان رضوی صبح امروز در لشکر 77 پیروز ثامن­ الائمه (ع) برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم ستاد «رضا آذریان» ارشد نظامی آجا در شمال شرق و فرمانده قرارگاه منطقه­‌ای شمال شرق نزاجا در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان سوم خرداد اظهار داشت: امروز یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی زنده نگهداشتن یاد و خاطره دوران دفاع مقدس و بویژه عملیات­ های بزرگی همچون «ثامن ­الائمه (ع)»، «طریق ­القدس»، «فتح ­المبین» و «بیت ­المقدس» است.

وی افزود: ارتش بعث عراق برای اشغال و حفظ «خرمشهر» تلاش زیادی کرد؛ اما ملت ایران با توکل بر خدا، تحت فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) دوشادوش نیروهای مسلح از سد آهنین دشمن گذشتند و خرمشهر را بعد از 19 ماه اشغال دوباره به آغوش وطن بازگرداندند.

آذریان گفت: بعد از عملیات «بیت ­المقدس» رسانه­‌های غربی اعتراف کردند که ارتش عراق، خرمشهر را طی 5 هفته اشغال کرد ولی رزمندگان اسلام طی 2 روز آن را باز پس گرفتند.

ارشد نظامی آجا در شمال شرق تأکید کرد: دفاع مقدس برای نیروهای مسلح و جمهوری اسلامی قدرت بازدارندگی را به ارمغان آورد و امروز نیروهای مسلح و رزمندگان دوران دفاع مقدس با استفاده از تجربیات آن دوران، محکم و استوار از مرزهای مهین اسلامی ­مان دفاع می­ کنند و آماده دفع تجاوز احتمالی دشمن خواهند بود.

فرمانده قرارگاه منطقه ­ای شمال شرق نزاجا تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هر روز بر توان دفاعی خود خواهد افزود و تحت رهبری مقام معظم رهبری آماده دفاع از مرزهای ایران اسلامی هستند و به هیچ کس اجازه نخواهد داد تا برای کشور اسلامی‌مان تصمیم بگیرد.

در ادامه این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس شاملو» فرمانده تیپ 18 حضرت جوادالائمه (ع) در دوران دفاع مقدس و از فرماندهان عملیات «بیت ­المقدس» در سخنانی به بازخوانی این عملیات غرور آفرین پرداخت و گفت: دشمن با تصرف خرمشهر در محاسبات خود بسیج مردمی و ایثار و جانفشانی مردم را محاسبه نکرده بود و همین عامل باعث آزادسازی خرمشهر شد.

وی ابراز داشت: یکی از معجزات انقلاب اسلامی عملیات «فتح­ المبین» بود. 40 روز بعد از این عملیات، عملیات «بیت­ المقدس» طراحی و اجرا شد. 24 روز این نبرد به طول انجامید. با توجه به محدود بودن امکانات و تجهیزات رزمندگان اسلام در مقاطعی از عملیات، نبرد تن و تانک اتفاق می ­افتاد اما به دلیل حاکم بودن روح ایمان و وحدت در بین نیروها، در نهایت خرمشهر از چنگال متجاوزین آزاد شد.

در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدا و تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس استان خراسان رضوی تجلیل شد.

در زمان برگزاری مراسم صبحگاه مشترک و به منظور گرامیداشت سوم خرداد، 3 فروند جنگنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با آرایش نظامی از آسمان محل برگزاری مراسم عبور کردند. همچنین در حاشیه برگزاری مراسم صبگاه مشترک، لشکر 77 پیروز ثامن ­الائمه (ع) بخشی از تجهیزات نظامی و مهندسی خود را به نمایش گذاشت.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها