بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان؛

آزادسازی خرمشهر یک فصل به یاد ماندنی از حماسه آفرینی مردانی آسمانی است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۲۹۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ - 23May 2018

آزادسازی خرمشهر یک فصل به یاد ماندنی از حماسه آفرینی مردانی آسمانی استبه گزارش دفاع پرس از گرگان، بیانیه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به شرح زیر است:

آزادسازی خرمشهر یک فصل به یاد ماندنی از حماسه آفرینی مردانی آسمانی است که با توکل به قدرت لایزال الهی پای به عرصه جهاد نهاده و با رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی حماسه‌ای جاودان را رقم زدند.

عملیات پیروزمند بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ موجب پیدایش وضعیت نوینی در صحنه سیاسی - نظامی جنگ تحمیلی 8 ساله و تحولات آینده خاورمیانه شد و اسباب اضطراب و نگرانی آمریکا و قدرت‌های حامی صدام و رژیم بعثی- صهیونیستی عراق را فراهم کرد.

بررسی و تأمل در پیامد‌ها و بازتاب‌های پیروزی ملت ایران در عملیات آزادسازی خرمشهر نزد محافل سیاسی - نظامی غرب و اظهارات تئوریسین‌های توطئه علیه انقلاب اسلامی دلالت بر احساس خطر بیشتر آمریکایی‌ها نسبت به ایام پیروزی انقلاب و سقوط شاه داشته و احتمال شکست صدام و فروپاشی رژیم بعثی عراق دامنه نگرانی آنان را فرا‌تر از ایران و جغرافیای جنگ در سطح منطقه گسترش بخشید.

امروز نیز هوشیاری فرزندان این مرز و بوم به رهبری و زعامت رهبر فرزانه انقلاب توطئه های استکباری و صهیونیستی علیه ایران اسلامی را نقش بر آب کرده و در سایه وحدت و یکدلی در برابر تمامی زیاده خواهان و زورگویان جهان همچون دژی مستحکم خواهند ایستاد تا همانند گذشته حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای گرانب‌های آن از تجاوز اهریمنان مصون بماند.

بازخوانی و ترسیم روزآمد این رخداد سرنوشت‌ساز (فتح خرمشهر) برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده‌سازان واقعی این سرزمین، حماسه‌آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن قطعه درخشان تاریخی را برای همیشه جاودانه و الهام بخش آنان در صحنه‌های رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی قرار خواهد داد.

لذا ضمن گرامیداشت یاد، نام و خاطره رزمندگان اسلام، شهدای گرانقدر و ایثارگران عزیز، سالروز این حماسه ارزشمند را به آحاد مردم ولایی و مومن استان گلستان تبریک و تهنیت عرض کرده و سلام درود می فرستیم به روح متعالی حضرت امام خمینی (ره) و همه شهیدانی که در مسیر حفظ اسلام جان خود را تقدیم کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار