سردار جلالی:

آمریکا به دنبال محدود کردن توان دفاعی و موشکی کشور است

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: آمریکایی‌ها خواستار حفظ برجام توسط اروپایی‌ها هستند و آن را پایه زیاده‌خواهی‌های خود می‌دانند و زیاده‌خواهی آنان محدود کردن توان دفاعی و موشکی کشور است.
کد خبر: ۲۹۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ - 23May 2018

آمریکا به دنبال محدود کردن توان دفاعی و موشکی کشور استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور در مراسم گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر که صبح امروز در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، اظهار داشت: سوم خرداد از ایام الله است و بر ما واجب است تا این روز را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: سوم خرداد نماد مقاومت، ایستادگی و پیروزی در برابر دشمن است. این روز به یک نماد تبدیل شده و باید به نسل جوان بگوییم چه شده و چه رشادت‌هایی صورت گرفته است. سوم خرداد می‌تواند به حفظ تمامیت و استقلال کشور کمک کند و اگر ما این مسائل و رمز پیروزی در سوم خرداد را بدانیم می‌توانیم دوباره آن را تکرار کنیم.

سردار جلالی گفت: آمریکا فکر می‌کرد با رفتن مستشاران نظامی و با شرایط بعد از انقلاب، کشور ضعیف شده است؛ پس صدام را تجهیز کرد تا به مرزهای کشورمان حمله کند.

وی ادامه داد: صدام وقتی با مقاومت ملت ایران روبرو شد، حرف از آتش بس زد. بنی‌صدر هم که در سه عملیات شکست خورده بود می‌گفت جنگ به بن بست رسیده، پس سعی می‌کرد این شکست‌ها را به اختلافات داخلی در تهران بکشاند اما امام فرمودند که جنگ به بن‌بست نرسیده است.

رییس سازمان پدافند غیر عامل در ادامه به عملیات‌های مشترک سپاه و ارتش و آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: با تدبیر امام خمینی (ره) روی پای خود ایستادیم و با اتحاد خرمشهر آزاد شد و امام فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی افزود: وحدت و همدلی مردم و نیروهای مسلح و پیروی از ولی فقیه در دفاع مقدس موجب شد تا تهدیدها به فرصت تبدیل شوند.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه خرمشهر نماد پیروزی و ایستادگی است، گفت: مقاومت‌ها و رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس موجب ایجاد بازدارندگی برای کشور در سال‌های پس از جنگ تحمیلی شد. در سال‌های اخیر نیز که در اطراف کشور جنگ‌هایی به وجود آمد و داعش به کشورهای عراق و سوریه حمله کرد، با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی بحران‌ها را پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: داعش بنابر اعتراف سران آمریکا توسط آن‌ها برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی به وجود آمد، اما تجارب دفاع مقدس و انتقال آن تجارب توسط سردار سلیمانی به ملت‌های منطقه موجب شکست پروژه دشمنان شد و ما توانستیم داعش را شکست بدهیم.

سردار جلالی گفت: دشمنان می‌خواستند داعش را به مرزهای ایران برسانند و تهدید را متوجه ایران سازند، اما امروز معادلات منطقه به گونه‌ای رقم خورده که محور مقاومت در مرزهای فلسطین اشغالی مستقر است و ایران اسلامی به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است که مسائل منطقه بدون حضور ایران قابل حل نیست.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: آمریکا با این حرکات می‌خواهد زمین بازی را عوض کند.

سردار جلالی تصریح کرد: آمریکایی‌ها خواستار حفظ برجام توسط اروپایی‌ها هستند و آن را پایه زیاده‌خواهی‌های خود می‌دانند و خروج‌شان از برجام نیز در راستای زیاده‌خواهی‌هایشان است. آمریکا به دنبال محدود کردن توان دفاعی و موشکی کشورمان است.

وی ادامه داد: آمریکا و اروپا از طریق مذاکره و تحریم می‌خواهد یک دوگانگی امنیتی و اقتصادی ایجاد و کشور را دچار بحران کند. در مساله تلگرام، ما حمایت آمریکایی‌ها از تلگرام در برخورد با ایران و روسیه را دیدیم. دشمنان ایران اسلامی با استفاده از تلگرام و دیگر ابزار به دنبال بحران‌سازی در کشور هستند و در حوادث 10 دی سال گذشته به وضوح دیدیم که آنان با استفاده از تلگرام چگونه با افکار عمومی بازی کردند.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: تلگرام بخشی از تهاجم آمریکایی‌ها به افکار عمومی است و شما به وضوح می‌بینید که در یک روز چندین ورژن فیلترشکن ارائه می‌‌شود تا فیلتر شدن تلگرام بی‌اثر شود که برخی موضوع فیلترشدن تلگرام را داخلی می‌دانند.

وی راه مقابله با توطئه‌های دشمنان را حفظ وحدت داخلی دانست و گفت: باید اختلافات و بحث اصولگرا و اصلاح طلب را کنار گداشت تا دشمنان صدای واحدی از داخل کشور بشنوند.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور بیان داشت: سوم خرداد که نماد شهامت و ایستادگی است، به ما آموخت تا از رویارویی با دشمنان نهراسیم، اما این به معنای آن نیست که ما جنگ طلب هستیم، بلکه ملت ما از کسی نمی‌ترسد.

سردار جلالی در پایان رییس جمهور آمریکا را تاجر و دیوانه دانست و گفت: ترامپ استراتژی فرد دیوانه را انتخاب کرده تا ملت‌های جهان از او بترسند؛ اما ملت ایران با درس گرفتن از جنگ تحمیلی می‌تواند برای بار چندمین آمریکا را شکست دهد و این مهم به شرط حرکت پشت سر مقام معظم رهبری و پیاده کردن استراتژی‌های ایشان است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار