سرلشکر صفوی:

آمریکا دچار توهم و خطای راهبردی شده‌ است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دچار توهم و خطای راهبردی شده‌اند که این عوامل موجب شکست و نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ - 23May 2018

آمریکا دچار توهم و خطای راهبردی شده‌ استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در مراسم گرامی‌داشت حماسه آزادسازی خرمشهر که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در فضای کنونی جامعه و عبور از چالش‌های اقتصادی می‌توانیم همان عوامل قدرت ملی را که موجب پیروزی‌های بزرگ در دوران دفاع مقدس به خصوص آزادسازی خرمشهر شد را به کار ببریم. این عوامل می‌توانند برای مردم و مسئولان رمزهای مدیریتی پیروزی‌ آفرین باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مردم ایران در راهپیمایی روز قدس با عزم و اراده انقلابی پاسخی به اهانت‌های رییس جمهور و وزیر خارجه آمریکا می‌دهند تا طمع براندازی و سرنگونی نظام اسلامی ایران و نیز بازگشت به ایران را در سر نپرورانند. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دچار توهم و خطای راهبردی شده‌اند که این عوامل موجب شکست و نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: ایران بعد از گذشت 40 سال دارای ملت و دولتی قوی‌تر از قبل شده اما در مقابل با اطمینان اعلام می‌کنم که آمریکا و رژیم صهیونیستی رو به افول هستند و این موضوعی است که اغلب دانشمندان و استراتژیست‌های جهان و حتی برژینسکی بر صحت آن اذعان دارند.

وی با بیان اینکه آمریکا تا سال 2012 بدهکارترین کشور جهان بود، تصریح کرد: آمریکا با لشکر کشی به عراق و افغانستان چندین تریلیون دلار هزینه کرد که این باعث شد تا اکنون به لحاظ اقتصادی دچار وضعیت بسیار بدی باشد.

سردار صفوی با بیان اینکه به اذعان وزیر اسبق امور خارجه آمریکا، این کشور گروه‌های تروریستی مانند داعش را بوجود آورد تا حکومت عراق را ساقط کند اما نتوانست، گفت: چرخه عمر ابرقدرت‌ها به دو دروه انبساط که شامل توسعه قدرت آن‌هاست و دوره انقباض یعنی دوره افول، تقسیم می‌شود؛ لذا با توجه به اینکه هزینه و تلفات انسانی آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر بالا رفته باید گفت که این کشور از سال 2001 در دوره افول قرار گرفته است.

وی در خصوص سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا هم بیان داشت: وزیر خارجه آمریکا چگونه به خود اجازه می‌دهد در مورد ایران و کشورهای منطقه صحبت کند؟ به عنوان مثال اینکه می‌گوید باید 20 تیپ مردمی عراق منحل شوند از حرف‌هایی است که ناشی از توهم آنهاست.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه عنوان کرد: اینکه عنوان می‌کند ایران در کشورهای همسایه چه می‌کند، باید بداند در استراتژی ایران هیچ جایگاهی برای حمله و تعدی به کشورهای همسایه وجود ندارد، چون استراتژی ایران دفاعی و بر منطق بازدارندگی بنا شده است؛ البته برای دفاع از خودمان و منافع کشور و ملت، قدرت خود را افزایش می‌دهیم.

وی با طرح این سوال که آمریکایی‌ها چرا در منطقه حضور دارند، گفت: در سال 65 آمریکایی‌ها با استفاده از ناوگان دریایی خود سکوهای نفتی و هواپیمای مسافربری ما را زدند و حتی در اواخر جنگ به صورت مستقیم با رزمندگان ما در پشتیبانی از ارتش صدام وارد جنگ شدند؛ پس این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها هستند که در منطقه دخالت می‌کنند و در ناپایداری و ناامنی منطقه نقش دارند.

سردار صفوی افزود: برخی حکام منطقه با استفاده از همین سلاح‌هایی که آمریکایی‌ها در اختیارشان می‌گذارند، سه سال است بر سر مردم یمن بمب می‌ریزند.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید از منطقه خارج شوند چون آنها ظالم و متجاوز هستند؛ اما ملت ایران به دنبال امنیت و صلح پایدار در منطقه غرب آسیاست. ملت ما یک کشور صلح‌طلب است. این آمریکاست که دنبال براندازی است اما این خواب و توهمی بیش نیست.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما از فتنه‌گران دفاع کردید و میلیون‌ها دلار علیه مردم ایران خرج می‌کنید و همسو با شما صهیونیست‌ها هم دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کنند؛ بنابراین شما تروریست هستید.

وی همچنین بیان کرد: سال قبل یکی از بزرگ‌ترین حماسه‌های ملت ایران رخ داد. سالروز این حماسه فرصتی برای بازخوانی و بازپروری روح مقاومت است. این بازپروری هم اکنون موجب عبور ما از گذرگاه‌های خطیر و دست یافتن به آرمان‌های انقلاب اسلامی، پیشرفت و رفاه را در بر دارد.

سردار صفوی ادامه داد: هم‌اکنون که دشمنان ماشین تبلیغاتی خود را علیه ایران به کار گرفته‌اند تا به واسطه آن امید، نشاط، فرهنگ و اعتقادات جوانان را مورد هجمه قرار دهند، بازخوانی وقایع سال 61 و دفاع مقدس یک ضرورت است؛ چرا که در این دوره ظرفیت استقامت و صبر ملت ایران در زیر شدیدترین فشارهای روانی و جنگ اقتصادی دوچندان شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها