مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان بوشهر:

سوم خرداد یکی از رویدادهای بزرگ این مرز و بوم است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر با گرامیداشت سالروز سوم خرداد، از این رویداد به عنوان یکی از بزرگترین حوادث این مرز و بوم یاد کرد.
کد خبر: ۲۹۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲ - 23May 2018

سوم خرداد یکی از رویدادهای بزرگ این مرز و بوم استبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، سرتیپ دوم پاسدار غلامعلی کفاش مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر با گرامیداشت سالروز سوم خرداد، از این رویداد به عنوان یکی از بزرگترین حوادث این مرز و بوم یاد کرد.

وی گفت: می توان سوم خرداد را به حق یکی از درخشان ترین صفحات جنگ به شمار آورد. از سویی مقاومت لحظه به لحظه نیروهای مردمی و سپاه پاسداران در کنار یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در منطقه، در طول 25 روز در مقابل ارتش مجهز و آماده عراق فصل زرینی در حماسه های نبرد شهری به شمار می آید. سرعت عمل نیروهای نظامی ایران با اتکا به تاکتیک ویژه عملیات عبور از رودخانه کارون و سقوط مواضع عراق و آزادسازی زود هنگام خرمشهر تمامی امیدهای حامیان عراق را بر باد داد و تمام معادلات، باورها و ذهنیت های آنها را در رابطه با توانایی ها و قابلیت های نظامی جمهوری اسلامی ایران تغییر داد.

وی تاکید کرد: ادعای پوچ و بی اساس صدام مبنی بر این نکته که اگر نیروهای ایرانی خرمشهر را پس بگیرند؛ کلید بصره را به آنها خواهم داد، خود نماد بارزی از قدرت معنوی رزمندگان اسلام در هشت فصل عشق و شهادت است.

 سردار کفاش با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده اند روز آزادی خرمشهر را به عنوان یک یادبود و افتخار ملی و میهنی باید گرامی داشت، بیان کرد: خرمشهر برای ملت ایران یک شهر نیست بلکه گویای پایداری، ایثار، مقاومت و جاودانگی انقلاب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار