فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی:

برای عبور از پیچ تاریخی به فرمایشات رهبری عمل کنیم

سردار «علی قاسمی» گفت: اگر قرار است پیروز شویم و از پیچ تاریخی عبور کنیم، باید به فرمایشات رهبری عمل کنیم.
کد خبر: ۲۹۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ - 23May 2018

برای عبور از پیچ تاریخی به فرمایشات رهبری عمل کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، سردار «علی قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج کارمندان استان اظهار داشت: خرمشهر از درخشان ترین بحث های دفاع مقدس است.

وی افزود: حدود 25 روز از آغاز عملیات بیت المقدس تا آزادسازی خرمشهر طول کشید که درمراحل پایانی و درحالیکه یگان ها انرژی نداشتند و در ضعیف ترین حالت خود بودند خرمشهر را آزاد کردیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، تصریح کرد: 6 لشگر مجهز از جمله لشگر گارد ریاست جمهوری عراق در خرمشهر بود و بیشترین اسیر هم مربوط به همین لشگر گارد بوده است.

قاسمی با بیان اینکه صدام روی نیروی مردمی ما حساب باز نکرده بود، گفت: نیروهای ما با نهایت اخلاص و ایمان وارد خرمشهر شدند و این شهر را از چنگ دشمن در آوردند.

«بیت المقدس» اولین عملیات مشترک ارتش و سپاه

وی عملیات «بیت المقدس» را اولین عملیاتی دانست که قرارگاه های مشترک ارتش و سپاه برنامه ریزی کرده بودند و افزود: برای اولین بار بود که فرماندهان ارتش و سپاه جداگانه طرح نوشتند و در یک جلسه تلفیق کردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اعلام کرد: طراحان عملیات شهدایی چون شهید صیاد شیرازی، شهید همت، شهید خرازی، شهید نیاکی، شهید کاظمی و باقری بودند که در جلسه فرماندهان طرح های آن ها بررسی شد.

قاسمی با اشاره به اینکه کتابی است که یک سرهنگ عراقی با عنوان «عبور از آخرین خاکریز» نوشته است که برای دفاع از خرمشهر آمده است، گفت: در آن کتاب از رشادت های رزمندگان ایرانی گفته است که چطور موانع سخت و سنگین عراق را زیر پا گذاشتند و این شهر را فتح کردند.

وی اولین فرماندهی که وارد خرمشهر می شود را شهید «کاظمی» نامید و افزود: وقتی با بیسیم اعلام می کند که وارد خرمشهر شده ایم، کسی باورش نمی شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این عملیات حدود 16 هزار عراقی کشته و 19 هزار عراقی نیز اسیر شدند، گفت: صدام اعلام کرد اگر ایران خرمشهر را بگیرد کلید «بصره» را به آنها می دهم که هیچگاه همچین غلطی نکرد.

به فرمایشات رهبر و مولایمان عمل نکردیم

قاسمی در ادامه با بیان اینکه ما واقعا به فرمایشات رهبر و مولایمان عمل نکردیم، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس بخشی را عمل کردیم و با این حال پیروزی نصیب ما شد اما امروز کمتر از آن زمان به فرمایشات رهبرمان عمل می کنیم.

وی همچنین با تاکید بر حمایت از تولید داخلی بیان داشت: مصرف کالای داخلی حمایت از کارگر و سرمایه کشور است که متاسفانه ما در آن کوتاهی می کنیم و باید بدانیم که متاسفانه این فرهنگی که کالای خارجی مناسبت تر و بادوام تر است، ما را با شکست مواجه می کند و کارخانه های ما را با تعطیلی روبرو می کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تبیین کرد: اگر قرار است پیروز شویم و از پیچ تاریخی عبور کنیم، باید به فرمایشات رهبری عمل کنیم.

قاسمی با اشاره به «برجام» گفت: رهبری نرمش قهرمانانه را در مذاکرات مطرح کردند اما اصولی هم برای آن تبیین کردند.

وی اضافه کرد: هرجا غفلت کردیم شکست خوردیم و ما امروز باید تاوان بدهیم چراکه رهبری دو سال قبل گفتند اگر کوتاهی کنیم باید منتظر سیلی باشیم لذا با آن شرایطی که رهبری فرمودند و پیچ تاریخی، موضوع دارد جدی می شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به صحبت های ترامپ و وزیر خارجه آمریکا و لوایحی که در مجلس مطرح می شود هشدار داد: برخی مذاکرات محرمانه و مخفی برخلاف نظرات شورای عالی امنیت ملی ما را باید حساس کند که وظیفه تاریخی ملت ایران که در هر مقطعی داشتند باید مجددا به منصه ظهور برسد.

آمریکا ایران را تهید به عملیات نظامی می کند

قاسمی اعلام کرد: آمریکا به صراحت تحریم ها را تشدید می کند و به نوعی تلویحا ایران را تهید به عملیات نظامی هم می کند.

وی با بیان اینکه اروپا در برجام می ماند اما می گوید برجام های دیگری هم باید باشد، تاکید کرد: این دقیقا حرف آمریکا است منتهی به نوعی مهربان تر و ملیح تر همان آن حرف را می زنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی متذکر شد: به صحبت های رهبری گوش دهیم و عمل کنیم چرا که اگر عمل خالصانه مان را انجام  دهیم دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

قاسمی خاطرنشان کرد: این عمل خالصانه بود که فتح خرمشهر را رغم زد، عمل خالصانه امام بود که با مشت خالی رژیم تا دندان مسلح رژیم طاغوت را شکست داد و ملت را آزاد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار