دست‌نوشته شهید احمد اسماعیلی/ حال و هوای آخرین ساعات اعزام به خط مقدم

شهید «احمد اسماعیلی» در دست‌نوشته خود آورده است: «همه برادران در حال نوحه‌سرایی و توسل به حضرت مهدی (عج) هستند، ممکن است تا چند ساعت یا چند روز دیگر عده زیادی از برادران شهید و مجروح شوند.»
کد خبر: ۲۹۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 25May 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «احمد اسماعیلی» در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۳۷ در جنوب شهر تهران چشم به جهان گشود. وی بعد از اعزام به جبهه در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۶۵ در جبهه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر این شهید که پس از حدود ۲۰ روز بر روی خاک‌های گرم خوزستان باقی مانده بود، سرانجام در تاریخ ۲ خرداد ۱۳۶۵ در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

تصویر دست‌نوشته شهید «احمد اسماعیلی»

دست‌نوشته شهید احمد اسماعیلی

متن دست‌نوشته‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است در ادامه می‌خوانید:

«بسم رب المستضعفین

امروز چهارشنبه ۱۳۶۵/۲/۱۰ ساعت ۶:۴۵ عصر است از طرف فرمانده گردان به ما آماده باش ۱۰۰% داده شده است که به خط مقدم حرکت کنیم.

همه برادران در حال نوحه سرایی و توسل به حضرت مهدی (عج) هستند، ممکن است تا چند ساعت یا چند روز دیگر عده زیادی از برادران شهید و مجروح شوند. من از طریق ساعت، قبل از رفتن به خط و منطقه از احتمال آن مطلع شده‌ام.

اما نمی‌دانم چرا یک اضطراب غریبی وجودم را فرا گرفته است و احساس میکنم که زخمی یا شهید بشوم که خداوند متعال لطف بکنند؛ و این اضطراب خود را با یادآوری این شعر که در سال گذشته در مقر تخریب ثارالله شنیدم تسکین می‌دهم و آن این است:

هرکس که بگوید من عاشقم عاشق نیست          در مکتب عشق امتحان باید»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار