مستند ساز امریکایی در گفت و گو با دفاع با دفاع پرس:

پوشش رسانه ای اختناق در آمریکا ضعیف است/تربیت مبلغان وهابیت در آمریکا

مستند ساز و مسلمان آمریکایی با اشاره به برخوردهای دولتمردان آمریکا با مردم این کشور گفت: آمار زندانی ها در آمریکا بیش از سایر کشورهاست ، حادثه فرگوسن هر روز در امریکا تکرار می شود و دولتمردان مردم را شستشوی فکری می دهند.
کد خبر: ۲۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷ - 27September 2014

پوشش رسانه ای اختناق در آمریکا ضعیف است/تربیت مبلغان وهابیت در آمریکا

مرضیه هاشمی با نام اصلی ملانی فرانکلین  (زاده نیو اورلینز) خبرنگار، مستندساز و گوینده آمریکایی-ایرانی است، او اکنون مجری پرس تیوی، شبکه انگلیسیزبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است، وی به خاطر فیلم مستند جنجالی تقاطع که به ماجرای قتل ندا آقاسلطان میپردازد مشهور است.

وی در گفت و گو با دفاع پرس به تحلیل شرایط سیاه پوستان آمریکا و سیاست های دوگانه آمریکا در این کشور و سایر جهان پرداخت.

دفاع پرس: تحلیل شما درباره دفاع مقدس در تاریخ جمهوری اسلامی چیست؟

یکی دیگر از عجایب انقلاب اسلامی و استحکام آن شروع یک جنگ تمام عیار علیه ایران بود اگر این جنگ برای هر کشور دیگری به جز ایران اتفاق می افتاد آن کشور به راحتی از بین می رفت.

با وجود جنگ تحمیلی 8 ساله علیه ایران شاهد هستیم که هر روز ه ایران قوی تر می شود.اگر جوانان ایرانی فکر می کنند به جایی نرسیدند این به خاطر تفکر ودیدگاه انهاست . چراکه اگر مقایسه مالی میان اوایل انقلاب و شرایط کنونی داشته باشیم متوجه می شویم که شرایط مالی مردم بهتر شده. از سوی دیگر باید متوجه این باشیم که ایران ز یر فشارهای اقتصادی و نظامی  و فرهنگی بوده و هست اگرچه مشکلاتی در داخل نیز وجود دارد.اما باید نگاه کنیم کجا بودیم و الان کجا هستیم.

 

 

دفاع پرس: میزان شناخت جوانان ایرانی از وقایع آمریکا چقدر است؟

اگر انقلاب اسلامی ایران رخ نمی داد چه اتفاقی در دنیا می افتاد. جمهوری اسلامی امید تمام بچه های مقاومت اعم از مسلمان مسیحی حتی سوسیالیست و چپگرا است. در راه انقلاب هزینه مالی و خونی بسیاری رفته اما دستاوردی  که به دست آمده بسیار ارزشمند است.

جوانان ایرانی اطلاعات کمی از امریکا دارندباید تفکر غربی ها و امریکا بیشتر در ایران معرفی شود. اهداف ما و امریکا متفاوت است بنابراین چطور ما می توانیم با هم باشیم .

سیاست دولت آمریکا در برابر شهروندان سیاه پوست چگونه است؟

در سیاست دولت آمریکا از هرفرد چه ایرانی چه غیر ایرانی و یا امریکایی که بتوان از آن سوء استفاده کرد استفاده می شود تا به اهداف خودشان دست یابند و این اقدام در خدمت سود رسانی به یک درصد اقلیت امریکاست و در این مسیر ملت ها را کنترل می کنند و نفت منابع آنها چون طلا را به تاراج می برند و حاضرند برای این یک درصد کل دنیا را به بردگی بکشند. بالاتر از دولت امریکا باید متوجه صهیونیست ها باشیم .

 

این سوال مطرح است که چطور می شود بانک مرکزی امریکا خصوصی باشد. مردم امریکا را شستشوی مغزی کردند بنابراین آنها به درستی نمی توانند تشخیص بدهند. درصد مردم بیدار کمند چراکه دولت آمریکا جنبش وال استریت را سرکوب کردند و نمی گذارند مردم بفهمند که این جنبش سرکوب شده بلکه تبلیغ می کنند تمام شده و یا افراد آن خود کشی کردند حال آنکه به قتل رسیدند و یا در زندان ها شکنجه می شوند.

در حال حاضر رهبری سیاه پوستان در آمریکا برعهده چه کسی است؟

مالکوم ایکس نه فقط رهبر مسلمانها بود بلکه رهبر سیاه پوستان در آمریکا محسوب می شد. در امریکا بسیاری از رهبرهای مختلف آزادی خواه سیاه پوست را کشتند و یا زندانی کردند. تقریبا در همه دنیا سیاست امریکا اجرا می شود در بحرین یک پادشاه دست نشانده گذاشتند که با همکاری عربستان سعودی مردم را سرکوب کند. در آمریکا راحت تر مردم را سرکوب می کنند . آمار زندانی ها در آمریکا بیش از سایر کشورهاست انها در ظاهر شعار حقوق بشر می دهند اما به ان پایبند نیستند.

 

الان جوانان در امریکا زیر فشار هستند در زندانها به سر می برند اما به راه خود ادامه می دهند کار آنها سخت است مردم تحت کنترل رسانه ها و فیلم ها هستند.

آمریکا شیطان بزرگ است

به گفته امام خمینی امریکا شیطان بزرگ است آنها از رسانه و هنر برای اهداف خود استفاده می کنند اما ما کار رسانه ای ضعیف انجام می دهیم.

نقش وهابیت در امریکا چیست؟

وهابیت عربستان سعودی از دهه 90 شروع به هزینه زیادی کرد چراکه با پیروزی انقلاب اسلامی تلاش برای وحدت شیعه و سنی می شد و مسلمانان خود را متحد می دانستند اما سعودی ها سعی کردند مراکز مختلفی ایجاد کنند و شیعه و سنی را ازهم جدا کنند. همچنین تبلیغاتی علیه شیعیان در آمریکا انجام می شد افرادی به عربستان می روند و در انجا دوره می دیدند و به آمریکا باز می گشتند.

 

آیا حادثه فرگوسن در امریکا درحال تکرار است؟

بعد از حادثه فرگوسن در امریکا  که کشتارزیادی نیز در برداشت این حادثه در سراسر امریکا تکرار و ادامه می یابد سوژه های زیادی از قبیل فرگوسن وجود دارد اما رسانه ها به آن نمی پردازند.

پلیس بدون دلیل به سیاه پوستان حمله می کند از آنها کارت شناسایی بدون دلیل درخواست می کند. تا یک حرکت بزرگ در امریکا انجام نشود هیچ چیز در این کشور عوض نمی شود. نژاد پرستی در دولت آمریکا ریشه دارد، سیاه پوستان به دلیل فشارهای پی در پیی که بر آنها وارد می شود کمتر موفق به پیروزی در سطح اجتماع می شوندفشار بر روی سیاه پوستان بسیار زیاد است و آنها ناگزیرند زیاد تلاش کنند و باید در هر کار و رشته ای بهترین باشند.

نظر شما درباره مدیدریت مقام معظم رهبری در عرصه جهانی چیست؟

مقام معظم رهبری، عشق است ،به نظر من رهبری مقام معظم رهبری بسیار عالی است. صحبتی که ایشان در بیمارستان داشتند فوق العاده بود. انشاالله همیشه سلامت باشند تا زمان ظهور اما م زمان (عج) اگر ما رهبر را نداشتیم هیچ وقت به موفقیت امروز دست پیدا نمی کردیم و جمهوری اسلامی چنین جایگاهی در جهان نداشت.

وی در پایان با اشاره به یکی از شیطنت های امریکا برای حضور بیشتر در آفریقا گفت: ویروس ایبولا که در آفریقا تاکنون جان هزاران نفر را گرفته است بهانه ای شده تا امریکا به این منطقه نیروی نظامی اعزام کنند اخیرا بر اساس تماسی که با منابع موثق داشتیم با مدارک و سند موجود متوجه شدیم که ایبولا را خود امریکا ساخته تا حضور خود را در منطقه افریقا بیشتر کند.
 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار