بیانیه اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان؛

خرمشهر با مقاومت و تکیه بر توان رزمندگانی آزاد شد که خدا محور بودند

در بخشی از بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان آمده است: خرمشهر با مقاومت و تکیه بر توان رزمندگانی آزاد شد که خدا محور بودند.
کد خبر: ۲۹۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ - 23May 2018

خرمشهر با مقاومت و تکیه بر توان رزمندگانی آزاد شد که خدامحور بودند/بیانیهبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه ای صادر کرد که متن بیانیه بدین شرح  است:

«به نام خدایی که خرمشهر را آزاد کرد»

خرمشهر که آزاد شد، حضرت روح الله از آن به عنوان فتح ارزش‌های الهی نام برد. به راستی این ارزش‌های الهی چه بودند؟

ایمان، اراده، ایثار و توکل، نمادی از ارزش‌های الهی و انسانی بودند که حلقه‌های آزادی خرمشهر از چنگال خونین و پلید دشمن بعثی را در هم تنیدند و با عطر نفس‌های جهان‌آراها، قنوتی‌ها، محمدی‌ها و ... برتری اراده الهی را به نمایش گذاشتند.

فتح خرمشهر برای همیشۀ تاریخ به همگان آموخت که تکیه بر خدا رمز پیروزی و رهایی از یوغ شیطان است و تا زمانی که این تفکر حاکم باشد، بالندگی و رشد هم وجود دارد و زمانی که ترس در جوهرۀ آدمی نقش بندد، وابستگی به غیر الله و در نتیجه خودباختگی رخ می‌نماید.

فتح خرمشهر نماد بازی بُرد- بُردی بود که در پی ذکر خدا به وقوع پیوست. خرمشهر با مقاومت و تکیه بر توان رزمندگانی آزاد شد که خدا محور بودند و بی امان به نبرد با کدخدا محوران زمانه برخاستند و تفکر شیطان محوری را به بن بست بطلان رساندند.

امروز هم خرمشهرهای اقتصادی آزاد نمی‌شوند، مگر با اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان علمی و انسانی داخلی؛ اگر به این باور نرسیم، ارزش‌هایی که در پی فتح خرمشهر کسب کردیم، در بازار دیپلماسی بین المللی ذبح کرده و مستاصل خواهیم شد.

پس بیاییم و سوم خرداد را به عنوان روز آزادی خرمشهر، سمبل ترویج ارزش‌های الهی قرار داده و همه روزهای سال را سوم خرداد کنیم.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، سالگرد این فتح الهی را بر همه شهدا، ایثارگران و ملت قهرمان تبریک می گوید.

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار