در رادیو ایران مطرح شد؛

دفاع مسلحانه، حق مقاومت اسلامی فلسطین

نماینده جنبش حماس در ایران گفت: ملت فلسطین حق دارد بر اساس موازین بین‌المللی به طور مسلحانه از خود دفاع کند.
کد خبر: ۲۹۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲ - 23May 2018

دفاع مسلحانه، حق مقاومت اسلامی فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در ایران امروز میزبان برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران بود.

نماینده حماس در ایران در به اتفاقات اخیر در سرزمین های اشغالی اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین موضوع این است که بدانیم تاسیس رژیم صهیونیستی از 70 سال گذشته تاکنون بدون حمایت انگلیس و آمریکا امکان پذیر نبود؛ البته باید حمایت سایر قدرت های بزرگ را نیز اضافه کرد.

وی رژیم صهیونیستی را ناقض کلیه حقوق بین الملل خواند و افزود: اسرائیل به هیچ یک از قوانین بین المللی احترام نمی گذارد که برجسته ترین نمود آن را می توان همین موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس دانست؛ براساس قوانین بین الملل نباید سفارت آمریکا به شهر قدس منتقل می شد؛ این موضوع نشان دهنده آن است که رژیم صهیونیستی و حامی آن یعنی ایالات متحده حتی برای قوانین بین المللی نیز ارزشی قائل نیستند.

خالد قدومی به رویه دولت کنونی آمریکا اشاره کرد و گفت: جدیدترین مشکل به وجود آمده در سطح منطقه روی کار آمدن دولت جدید آمریکاست؛ این دولت به مفاهیم عقلانی توجهی ندارد.

نماینده حماس در ایران از ضعف نهادهای بین المللی درباره موضوع قدس انتقاد کرد و افزود: در حالی که ترامپ تصمیم گرفت سفارت آمریکا را به قدس انتقال دهد_ موضوعی که با تمامی موازین بین المللی در تضاد است_ سازمان ملل هیچ واکنشی در قبال این اقدام نشان نداد، همین موضوع را می توان دلیلی دانست که ترامپ متکبرانه بر روی صندلی بنشیند و خودسرانه دستور چنین کاری را بدهد.

وضعیت منطقه وخیم است؛ مقاومت پاسخ متناسب خواهد داد

خالد قدومی در بخش دیگری از صحبت های خود وضعیت کنونی منطقه را وخیم دانست و گفت: مقاومت اسلامی به همراه مردم فلسطین با تمام قوا در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت می کند.

وی ادامه داد: در دو هفته گذشته 113 نفر شهید شدند که 62 نفر از آن ها تنها در یک روز به شهادت رسیدند؛ ناآرامی ها سرزمین های اشغالی سه هزار زخمی فلسطینی در پی داشت.

پاسخ مقاومت؛ سلاح و تظاهرات

عضو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به برنامه های این جنبش برای مقابله با طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره سرزمین فلسطین اشاره کرد و تاکید کرد: مقاومت در صورت نیاز با سلاح به مقابله با رژیم صهیونیستی خواهد رفت و با تمام توان به نبرد با دشمن خواهد پرداخت و اگر نیاز باشد به وسیله تظاهرات مسالمت آمیز که یک حق بین المللی است حقوق خود را پیگیری خواهد کرد.

سازش شکست خورده است؛ فقط ایستادگی و نبرد

قدومی در بخش پایانی صحبت های خود مشکل را اصل وجود رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: در سال 2005 مقاومت توانست دشمن را از غزه بیرون کند و پس از آن نیز با اتکا به توان خود جواب تجاوزات اسرائیل را بدهد؛ این موضوع در حالی انجام شد که تا پیش از آن رژیم صهیونیستی هرگاه اراده می کرد می توانست بی حدو حصر ما را مورد حمله قرار دهد.

وی افزود: رویکرد سازش که در دهه 60 پیگیری می شد نشان داد که نتیجه ای در پی نخواهد داشت، اما رویکردی که مبتنی بر مقاومت است و پاسخ دشمن را می دهد توانست ثابت کند که تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی ایستادگی و نبرد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها