در «ضیافت عشق» جانبازان شیمیایی مطرح شد؛

شکایت جانبازان شیمیایی را به دادگاه لاهه می‌بریم/ جانبازان از باورها و آرمان‌های خود عدول نکرده‌اند

دبیرکل جمعیت حمایت از مصدومان شیمیایی با بیان اینکه شکایت جانبازان شیمیایی را به دادگاه لاهه می‌بریم، گفت: جانبازان شیمیایی از باورها و آرمان‌های خود عدول نکرده‌اند.
کد خبر: ۲۹۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳ - 23May 2018

شکایت جانبازان شیمیایی را به دادگاه لاهه می‌بریم/ جانبازان از باورها و آرمان‌های خود عدول نکرده‌اندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، آیین تجلیل از جانبازان شیمیایی و تقدیر از ناشران و فعالان دفاع مقدس «ضیافت عشق» عصر امروز با حضور سرهنگ «ابراهیم پاشاپور» رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش، «سعید گلشناس» مدیر مجموعه سرچشمه، «سید کمال موسوی» دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومان شیمیایی و جمعی از خانواده‌های جانبازان شیمیایی و ناشران دفاع مقدس در محل یادمان شهدای هفتم تیر «سرچشمه» برگزار شد.

«سعید گلشناس» مدیر مجموعه سرچشمه در این مراسم اظهار داشت: خوشحالم که در اولین مراسم رسمی مسئولیتم در مجموعه سرچشمه در ماه رمضان را با میزبانی از جانبازان سرافراز دفاع مقدس آغاز کردم.

وی میزبانی از جانبازان شیمیایی را توفیق الهی دانست و افزود: جانبازان شیمیایی برای حفاظت از کیان کشور جان به کف گرفتند در حالی که امروز در مظلومیت قرار گرفته‌اند و کمترین یادی از آن‌ها وجود دارد.

«سید کمال موسوی» دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومان شیمیایی در این مراسم اظهار داشت: این برنامه ضیافتی برای تکریم از جانبازان شیمیایی است. جانبازان باید به سلامت و رفاه هم کمک کنند در حالی که هیچ تشکیلاتی برای حمایت از جانبازان شیمیایی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شعار این مجموعه «تا آخر ایستاده‌ایم است»، گفت: تاریخ باید بداند جانبازان چه کشیده‌اند به همین خاطر روزهای دوشنبه برنامه ضبط و مصاحبه تاریخ شفاهی با جانبازان شیمیایی در مجموعه سرچشمه انجام می‌شود که تقاضامندیم دوستان جانباز همکاری کنند.

دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومان شیمیایی عنوان کرد: ما به دادگاه لاهه شکایت خواهیم کرد چون معتقدیم سازندگان و فروشندگان سلاح‌های شیمیایی باید غرامت جانبازان شیمیایی را بپردازند.

موسوی افزود: جانبازان شیمیایی نیازمند توانبخشی هستند. امکانی برای ورزش و توانمندی این جانبازان در حال شکل‌گیری است تا بتوانیم تشکیلاتی را در سطح کشور و بین‌الملل ایجاد کنیم. کمیته حقوقی این جمعیت دادخواست‌های جانبازان شیمیایی را پیگیری می‌کنند. 

دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومان شیمیایی خاطر نشان کرد: نسل جدید باورهای ما را نمی‌شناسد کارهای تحقیقاتی را انجام دادیم که در تاریخ ثبت شود که ما همچنان بعد از سی‌ سال رنج و مشکلات از باورهای و آرمان‌های خودمان عدول نکرده‌ایم هر چند نسبت به بسیاری از مسائل انتقاد داریم.

وی خاطر نشان کرد: ورزش و تغذیه دو عامل مهم و مورد نیاز جانبازان شیمیایی است. جانبازان باید به این دو مولفه توجه داشته باشند تا بتوانند به زندگی روزمره بپردازند. پزشکان توصیه می‌کنند جانبازان شیمیایی نباید در هوای آلوده نفس بکشند به همین خاطر به آقای رئیس جمهور نامه نوشتم تا تسهیلاتی را ایجاد کند تا از هوای آلوده دور باشیم.

سرهنگ «ابراهیم پاشاپور» رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش در ادامه با بیان اینکه کار و زحمت خانواده‌های جانبازان هم‌ ردیف زحمات جانبازان شیمیایی است، اظهار داشت: شهدا در مکتب جهاد اکبر تربیت شدند و در جهاد اصغر به اوج رسیدند.

وی گفت: اخلاص عامل پیروزی رزمندگان ما در دفاع مقدس بود. جهاد و اخلاص دو برکت به همراه دارد که اولین برکت برای رزمنده است و دومین برکت برای جامعه است. جامعه‌ای که شهدا را دارد اقتدار، عزت و امنیت پیدا می‌کند.

خانواده شهید «فرج‌الله پازوکی»، سرهنگ «ابراهیم پاشاپور» رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش و انتشارات سوره سبز به مدیریت «محسن صادق‌نیا» در این مراسم تجلیل شدند.

همچنین در بخش پایانی این مراسم فیلم سینمایی «به وقت شام» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا برای حاضرین در این محفل نمایش داده شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار