رزمنده دفاع مقدس:

بسیجیان چیزی جز چفیه و پلاک نمی‌گرفتند/ امروز دشمن حتی در مدارس هم نفوذ کرده است

«مصطفی آشنا» با بیان این‌که امروز دشمن حتی در مدارس هم نفوذ کرده است، گفت: دشمن ساکت نمی‌نشیند و از راه‌های مختلف مخصوصا فضای مجازی سعی در به انحراف کشاندن مردم و مخصوصا جوانان دارد.
کد خبر: ۲۹۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ - 25May 2018

«مصطفی آشنا» نیرو‌ی اطلاعات عملیات حاضر در عملیات «بیت‌المقدس» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، به نقش اساسی و مهم رزمندگان لرستان خصوصاً شهید «انوشیروان رضایی» در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: خرمشهر با خون رزمندگان لرستانی آغشته بود، به طوری که از سال ۵۸ در خرمشهر حضور داشتند و در طول ۴۵ روز مقاومت که خودم هم آن‌جا بودم، ۷۲ نفر از لرستان به شهادت رسیدند.

وی افزود: لرستان با ۴ گردان شامل ۳ گردان مستقر و یک گردان هم از برادران ارتشی در عملیات «بیت‌المقدس» حضور داشتند که در چهار محور تقسیم شدند.

آشنا گفت: عملیات «بیت‌المقدس» در چهار مرحله انجام شد که اولین مرحله آن در دهم اردیبهشت‌ماه سال ۶۱ صورت گرفت.

این رزمنده حاضر در عملیات «بیت‌المقدس» به نقش اساسی جاده اهواز - خرمشهر در شکستن مقاومت عراق اشاره کرد و افزود: این جاده دژ محکمی بود که عراقی‌ها در هر چند کیلومتر از آن تانک و تیربار مستقر کرده بودند.

وی با تاکید بر نقش اساسی فرزندان لرستان در این عملیات، عنوان کرد: در شب عملیات، نیرو‌های مهندسی «بروجرد»، پلی را ساختند و در حالی که آب هم خیلی ناآرام بود، ولی فرزندان لرستان از آن عبور کردند و به جاده آسفالته رسیدند.

جنگ تبلیغاتی دشمن از جنگ نظامی سخت تر است / مردم مخصوصا قشر جوان بیشتر هوشیار باشند

آشنا اضافه کرد: در مرحله نهایی عملیات که یکم خرداد‌ماه سال ۶۱ انجام شد، عملیات حرکت بیشتری به خود گرفت و نیرو‌ها آن‌قدر سریع عمل کردند که قبل از اینکه رمز عملیات (یا علی بن ابی طالب) را بگویند از خاکریز دشمن عبور کرده بودند و در همین عملیات بود که بنیان تیپ ۵۷ نهاده شد و ۱۵ تن از عراقی‌ها را در اوج ناباوری بچه‌ها، به اسارت درآوردیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس، با اشاره به حضور خود در عملیات‌های متعدد از جمله آزادسازی سوسنگرد، «فتح‌المبین»، «حاج عمران»، «مرصاد»، «بیت‌المقدس» و چندین عملیات ایذایی دیگر، از همرزمان شهید خود از جمله شهیدان «پیرحیاتی»، «سوزنی»، «سپهوند»، «علی‌اکبر مدهنی»، «صادق مدهنی» و «توکل مصطفی‌زاده» نام برد و افزود: در این عملیات ۱۸۰ نفر از لرستان به شهادت رسیدند و ۷۲ نفر در ۴۵ روز مقاومت شهید شدند.

وی همچنین با اشاره به تلفات دشمن در این عملیات نیز گفت: در این عملیات دشمن ۱۶ هزار کشته داد و ۱۷ هزار و ۴۹۹ نفر را نیز به اسارت در آورده شدند و ۲۹ فروند هواپیما و ۴۹۸ تانک منهدم شدند، در حالی که با ۹ لشکر مکانیزه زرهی و ۱۸ تیپ مکانیزه به همراه گارد ریاست جمهوری و اجاره چندین هواپیما وارد عمل شده بودند و خبرنگاران در سراسر دنیا به فکر فرو رفته بودند که ایران چه کاری برای آزادسازی خرمشهر انجام داد و بی‌دلیل نبود که حضرت امام (ره) فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»

این رزمنده دوران دفاع مقدس به نحوه مجروحیت خود اشاره کرد و گفت: در اطراف انبار‌های عمومی، جنگ تن به تن بود و در حالی که (شهید) «مرادجان مدهنی» مجروح شده بود و مرا صدا میزد، به کمک او رفتم که به پشت خاکریز انتقالش دهم تا کمتر آسیب ببیند، در این موقع هواپیما هم منور زیادی ریخته بود، در حالی که شهید مدهنی را بلند می‌کردم، دستم رفت و مجروح شدم.

جنگ تبلیغاتی دشمن از جنگ نظامی سخت تر است / مردم مخصوصا قشر جوان بیشتر هوشیار باشند

آشنا افزود: وقتی که مجروح شدم به بچه‌ها گفتم که با چفیه دستم را ببندند تا خونریزی‌اش بند بیاید و تا بیمارستان صحرایی به هوش بودم و دیگر متوجه نشدم تا زمانی که در اهواز در حال اعزام به تهران بودم. خیلی احساس تشنگی می‌کردم و با التماس از خانم پرستار طلب آب می‌کردم، ولی او با گریه گفت: «آب در این وضعیت برای تو ضرر دارد».

وی ادامه داد: فردای آن روز یعنی سوم خردادماه سال ۶۱ مرا به اتاق عمل بردند و در حالی که در تلویزیون از فتح خرمشهر صحبت می‌کردند من با شنیدن و دیدن این اخبار، آن‌چنان خوشحال بودم که دردهایم را فراموش کردم و ذره‌ای احساس درد نمی‌کردم، در حالی که بیشتر نقاط بدنم ترکش بود.

این رزمنده حاضر در عملیات «بیت‌المقدس» به ایثار و از خودگذشتگی و اخلاص رزمندگان در این عملیات اشاره کرد و گفت: به بسیجیان چیزی جز چفیه و پلاک نمی‌دادند و حقوقی هم نمی‌گرفتند، ولی در حالی که سن زیادی هم نداشتند در عملیات شرکت می‌کردند.

آشنا در پایان به جنگ تبلیغاتی و نرم دشمنان اشاره کرد و افزود: مساجد و پایگاه‌ها باید بیشتر فعال باشند؛ چرا که امروز دشمن یک نوع رقابت را با ما آغاز کرده است و باید بیشتر از پیش هوشیار باشیم.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان این‌که امروز دشمن حتی در مدارس هم نفوذ کرده است، عنوان کرد: دشمن ساکت نمی‌نشیند و از راه‌های مختلف مخصوصا فضای مجازی سعی در به انحراف کشاندن مردم و مخصوصا جوانان دارد؛ بنابراین دانشگاه‌ها و مدارس هم باید بیشتر از گذشته هوشیار باشند و با تدارک برنامه‌های مختلف، جوانان را از نقشه‌های دشمنان آگاه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار