چین، سوییس و اتریش مقصد سفرهای آتی رییس‌جمهور

رییس‌جمهوری اسلامی ایران در ماه‌جاری به چین سفر می‌کند، سوییس و اتریش مقصد آتی سفر‌های وی خواهد بود.
کد خبر: ۲۹۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ - 24May 2018

چین، سوییس و اتریش مقصد سفرهای آتی رییس‌جمهوربه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران در ماه‌جاری (خرداد) به چین سفر می‌کند، زمان دقیق سفر رییس‌جمهور به چین مشخص نشده، اما با این حال وی به منظور شرکت در اجلاس شانگ‌های به این کشور سفر خواهد کرد. اجلاس شانگ‌های به مدت 2 روز، در روز‌های 31 خرداد و یکم تیر برگزار خواهد شد. روحانی در این سفر با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه نیز دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

سوییس و اتریش نیز مقصد سفر‌های اروپایی رییس‌جمهور خواهد بود که روز گذشته محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور درباره زمان این سفر‌ها گفت: پیشنهاداتی برای این سفر به ما شده است. هم سوییس و هم اتریش از آقای رییس‌جمهور برای سفر دعوت کرده‌اند و ما در حال بررسی و برنامه‌ریزی هستیم که اگر وقت آقای رییس‌جمهور اجازه بدهد و طرف مقابل نیز موافق باشد، بعد از ماه مبارک رمضان این سفر انجام شود.

حجت‌الاسلام روحانی رییس جمهور نیز شب گذشته در مراسم افطاری رهبر معظم انقلاب با مسوولان نظام از دیدار خود با رهبران 2 کشور چین و روسیه و تماس با سه کشور دیگر اروپایی در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: اگر این پنج کشور بتوانند منافع کشورمان به‌ویژه منافع اقتصادی ما را در برجام تامین کنند برجام را بدون آمریکا ادامه خواهیم داد وگرنه تصمیم لازم را می‌گیریم و کشور با برجام یا بدون برجام به‌خوبی اداره خواهد شد.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها