بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت سوم خرداد؛

فتح خرمشهر تابلوی افتخار 8 سال دفاع مقدس است

اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در بیانیه‌ای به مناسبت سوم خرداد اعلام کرد: حماسه باشکوه آزادسازی و فتح خرمشهر قهرمان به عنوان یکی از تابلوهای افتخار دوران 8 سال دفاع مقدس در تاریخ ثبت و جاودانه شد.
کد خبر: ۲۹۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ - 24May 2018
فتح خرمشهر تابلوی افتخار هشت سال دفاع مقدس استبه گزارش دفاع پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان بیانیه‌ای صادر کرد.
 
در ابتدای این بیانیه آمده است: سوم خرداد «روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی» یادآور حماسه باشکوه آزادسازی و فتح خرمشهر قهرمان در خرداد ماه سال 1361 است که به عنوان یکی از تابلوهای افتخار دوران هشت سال دفاع مقدس در تاریخ ثبت و جاودانه شد.
 
روز آزادسازی خرمشهر روزی است که سلحشوری های رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس به اوج خود رسید و سپاه دشمن در برابر ایمان بزرگ مردان این سرزمین به زانو درآمد.
 
خرمشهر شهری است که مظلومیت بزرگ مردانی را در سینه دارد که مفاهیمی چون ایثار، جهاد، شهامت و... را به بالاترین مرتبه خود رساندند و با اتکال به خداوند بزرگ پیروزی خون بر شمشیر را محقق ساختند.
 
سوم خرداد روزی است که خرمشهر قهرمان پس از 575 روز اشغال توسط متجاوزان بعثی عراق با مقاومت جانانه مردم به پیروزی رسید و گلبانگ «انا فتحنا لک فتحا مبینا» و نوای «الله اکبر» بر فراز گنبد مسجد جامع خرمشهر طنین انداز شد.
 
رهبری حکیمانه و مقتدرانه امام خمینی، وحدت، یکپارچگی و هم افزایی نیروهای مسلح و ولایت پذیری مدافعین کشور از مهمترین عناصر پیروزی آفرین در حماسه فتح خرمشهر تلقی می شود.
 
اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای عملیات غرورآفرین بیت المقدس را گرامی می دارد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار