فرمانده قرارگاه علمیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین:

فتح خرمشهر اوج تجلی و اراده ملت ایران بود

امیر «حمزه بیدادی» گفت: فتح خرمشهر اوج تجلی، اراده و همت ملتی بود که در میدان عمل خودش را با تمام وجود به دشمنان اثبات کرد.
کد خبر: ۲۹۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ - 24May 2018

فتح خرمشهر اوج تجلی و اراده ملت ایران بودبه گزارش دفاع پرس از قزوین، امیر «حمزه بیدادی» فرمانده قرارگاه علمیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین، امروز (پنج‌شنبه) در مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در قرارگاه علمیانی لشگر ۱۶ زرهی برگزار شد، اظهار داشت: عملیات «بیت‌المقدس» که منجر به آزادی خرمشهر شد یکی از بی‌نظیرترین عملیات دوران دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: وقتی دشمن بعثی ماشین جنگی خود را به راه انداخت تا پس از اشغال ایران به خیال خام خود در تهران مصاحبه کند، نیرو‌های مسلح تحت زعامت امام راحل توانست ضمن توقف از پیشروی‌های آن، اراده خود را به رخ جهانیان بکشاند.

امیر «بیدادی» فتح خرمشهر را حاوی دستاورد‌های بزرگ نظامی دانست و یادآور شد: ۱۶ هزار کشته و زخمی، ۱۷ هزار و ۵۰۰ اسیر، سرنگونی ۵۷ فروند هواپیمای جنگی و سه فروند بالگرد، انهدام ۵۵۰ تانک و نفربر و نیز انهدام ۳۰ توپ و ۶۰ تانک جنگی از جمله اتفاق‌های روی داده در این عملیات بود.

وی اضافه کرد: امروز با تأکید بر همان اهداف نظامی دوران دفاع مقدس به آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی اعلام می‌کنیم که ملت ایران با عزم و اراده خود و با توکل به خداوند و تحت فرمان رهبر معظم انقلاب ثابت قدم بوده و ذره‌ای از اهداف خود عقب نشینی نخواهد کرد.

خاطرنشان می‌شود در پایان این مراسم، نیرو‌های مسلح حاضر در میدان مقابل جایگاه به کلام الله مجید و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند و یاد رزمندگان اسلام و جان‌فشانی آنان در فتح خرمشهر را گرامی داشتند.

حاضران در این مراسم همچنین ضمن تجلیل از خانواده‌های معزز شاهد، با حضور در گلزاری شهدای قزوین به مقام شامخ این شهدای والامقام ادای احترام کردند.

یادآور می‌شود، آزادسازی خرمشهر به‌عنوان یک نقطه عطف مهم در تاریخ دفاع مقدس، پس از ۵۷۸ روز اشغال در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ در پی عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس محقق شد و سوم خرداد نیز به‌عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» در تقویم رسمی ایران نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار