رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

توانایی های فردی رزمندگان در عملیات «الی بیت المقدس» باعث فروپاشی لشکر زرهی عراق شد

«یوسف رامجو» با اشاره به اینکه توانایی های فردی رزمندگان در عملیات «الی بیت المقدس» باعث فروپاشی لشکر زرهی عراق شد، گفت: یکی از رزمندگان با تفنگ 106 میلی متری، کارهای غیر ممکنی را انجام می داد و از طرفی آرپی جی زن‌ها با مهارت خود، رعب و وحشت عجیبی در دل عراقی‌ها بوجود آورده بودند تا جایی که نیروهای زرهی عراق از تانک هایشان پیاده شده و پا به فرار گذاشتند و موجب شد پیشروی قابل توجهی به سمت خرمشهر داشته باشیم.
کد خبر: ۲۹۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ - 01June 2018

توانایی های فردی رزمندگان در عملیات «الی بیت المقدس» باعث فروپاشی لشکر زرهی عراق شد////لطفا امروز منشتر شود////«یوسف رامجو» رزمنده دوران دفاع مقدس و از نیروهای شرکت کننده در عملیات آزادسازی خرمشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در تبریز، در توضیح عملیات «الی بیت المقدس» اظهار داشت: در بدو شروع این عملیات گردان ما با نیروهای هوابرد شیراز که از نیروهای واکنش سریع نیروی زمینی ارتش بود ادغام شد و ساعاتی قبل از ادغام این دو نیرو عملیات آزادسازی خرمشهر شروع شده بود و رزمندگان از محورهای مختلف در طول جاده اهواز به خرمشهر پیشروی‌هایی داشتند که نیروهای ما نیز از یک جاده فرعی و خاکی خود را به 5 کیلومتری شهر رساندند.

رامجو با اشاره به سختی های عملیات «الی بیت المقدس» افزود: در این منطقه با دژ بسیار مستحکمی روبرو شدیم که تانک های عراقی به راحتی در روی این دژ حرکت می کردند. با هر زحمتی که بود دژ را تصرف و در روی آن مستقر شدیم و دو شبانه روز بدون هیچگونه کمک و تدارکات در آنجا مستقر بودیم و در پشت این دژ خاکریزهایی وجود داشت که نیروهای عراقی نیز در پشت آنها سنگر گرفته بودند.

رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به امدادهای غیبی در این عملیات تصریح کرد: بعد از 24 ساعت به صورت هم زمان از زمین و هوا تانک ها و هواپیماهای عراق آرایش نظامی گرفتند و نفرات پیاده نیز به مانند مور و ملخ به موازات تانک ها به سوی ما هجوم آوردند که در این حین یکی از هواپیماها هدف قرار گرفت و انفجار حاصل از سرنگونی این هواپیما چنان مهیب بود که نیروهای عراقی به وحشت افتادند و موجب روحیه گرفتن رزمندگان ایرانی شد.

وی افزود: یکی از رزمندگان با تفنگ 106 میلی متری، کارهای غیر ممکنی را انجام می داد و از طرفی آرپی جی زن‌ها با مهارت خود، رعب و وحشت عجیبی در دل عراقی‌ها بوجود آورده بودند تا جایی که نیروهای زرهی عراق از تانک هایشان پیاده شده و پا به فرار گذاشتند موجب شد پیشروی قابل توجهی به سمت خرمشهر داشته باشیم.

رزمنده پیشکسوت سال های دفاع مقدس در ادامه گفت: بعد از چند روز از آزادی خرمشهر به داخل شهر رفتم و از دیدن استحکاماتی که توسط عراقی‌ها در اطراف و داخل شهر ساخته شده بود حیرت زده شدم. عراقی‌ها بعد از عملیات فتح المبین به منظور حفظ شهر میدان‌های وسیع مین و کمین ها و سیم خاردارهای زیادی را تدارک دیده بودند و همچنین جهت اجتناب از جنگ چریکی و شهری و برای مقابله با هلی برن نیروهای چتر باز ایرانی انواع تیر آهن ها و درختان و ماشین ها را در حجم بسیار بالایی به صورت تیرک‌های عمودی در دو سوی جاده ورودی منتهی به شهر کاشته بودند.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه آذربایجان شرقی در خصوص حمایت از جوانان نیز عنوان داشت: امروزه جوانان ما از سوی دشمنان با هجمه های فرهنگی بیشماری مواجه اند و با این وجود جوانان ما با ادامه راه شهدا و رزمندگان در کسوت مدافعان حرم حافظ درخت تناوری هستند که انقلاب اسلامی به ثمر رسانده است و باید مسئولین به این جوانان بهای بیشتری بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها