به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر؛

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان خراسان شمالی برگزار شد

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان خراسان شمالی باحضور فرماندهان نظامی و انتظامی استان، مدیران دولتی و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ - 24May 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان خراسان شمالی به میزبانی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر باحضور فرماندهان نظامی و انتظامی استان، مدیران دولتی و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و ادای احترام به شهدای سوم خرداد آغاز و سپس مراسم سان و بازدید از یگان‌های نیرو‌های مسلح استان توسط فرماندهان نظامی و انتظامی انجام شد.

همچنین در این مراسم، پس از احترام به میدان، پرچم مقدس جهوری اسلامی ایران برافراشته و سرود ملی ایران به همراه مارش نظامی پاسداشت شهدای سوم خرداد نواخته شد.

امیر «ابراهیم گل‌گلی» فرمانده تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش نیز طی سخنانی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات نیرو‌های مسلح استان، اظهار داشت: امروز نیرو‌های مسلح و ارتش خدمت‌گذار آماده مقابله با هرگونه تهدیدات دشمن هستند که این ثمره حماسه‌های بزرگی چون آزادی خرمشهر، شکست حصر آبادان و آزادسازی سوسنگرد است.

وی افزود:  مقام معظم رهبری فرموده‌اند که «خرمشهر‌ها در پیش است» و این بیان به معنی آمادگی کامل نیرو‌های متعهد و انقلابی در بروز حوادث و اتفاقات است و خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان آزادسازی خرمشهر و دفاع مقدس نیز جزو یادگاران جنگ تحمیلی و الگوی جوانان و مردم هستند.

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان شمالی برگزار شد+تصاویر

در ادامه مراسم ناخدایکم «هوشنگ صمدی» فرمانده تکاوران نیروی دریایی ارتش در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر، با بیان خاطراتی از ۳۵ روز مقاومت خرمشهر در مقابل تهاجم نیرو‌های بعثی و شرح مختصات عملیات «بیت‌المقدس» برای آزادسازی خرمشهر، یاد و خاطره همرزمان و فرماندهان از جمله شهید «محمد جهان‌آرا»، شهید «مهدی زین‌الدین»، شهید «حسن باقری»، جاویدالاثر «احمد متوسلیان»، شهید «رضا مجیدی» و شهید «محسن غرضی» را گرامی داشت.

همچنین «محمدرضا صالحی» استاندار خراسان شمالی نیز طی سخنانی، با اشاره به خدمات نیرو‌های مسلح در آزادسازی خرمشهر و با گرامی‌داشت مقام شامخ شهدای سوم خرداد خراسان شمالی، اظهار داشت: ما امروز آرامش کشور و دستاورد‌های ملی را مرهون رزمندگان اسلام هستیم که برای حفظ خاک وطن با تمام وجود در مقابل تهاجم دشمنان ایستادگی کردند.

وی افزود: سوم خرداد یک روز نیست بلکه حماسه‌ای برای آیندگان است.

خاطرنشان می‌شود در انتهای این مراسم از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان استان خراسان شمالی در حماسه سوم خرداد تقدیر به‌عمل آمد.

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان شمالی برگزار شد+تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار