مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

پیروزی جمهوری اسلامی در عملیات «بیت­ المقدس» نتیجه مدیریت جنگ توسط امام راحل بود

سردار «نجاتی» گفت: پس از عزل «بنی ­صدر» و به انزوا کشیده شدن تفکر لیبرال­ ها، تفکر حضرت امام خمینی(ره) جایگزین تفکر لیبرالی شد و مدیریت جنگ و جبهه­ ها را به دست گرفت. در سایه این تفکر بود که وحدت سپاه، ارتش، بسیج مردمی، جهادسازندگی و همه اقشار مردم تجلی پیدا کرد و سلسله عملیات­ های تهاجمی با موفقیت اجرا شد.
کد خبر: ۲۹۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ - 24May 2018

پیروزی جمهوری اسلامی در عملیات «بیت­ المقدس» نتیجه مدیریت جنگ توسط امام راحل بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، همزمان با سالروز حماسه سوم خرداد صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در قوچان صبح امروز در تیپ 277 پیاده شهید «منظم تولایی» شهرستان قوچان با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و اعضاء شورای تأمین شهرستان قوچان برگزار شد.

سردار «نجاتی» با بیان این مطلب که فتح خرمشهر یک تحفه الهی برای مردم کشورمان بود، اظهار داشت: در 200 سال گذشته خرمشهر در چهار نوبت به اشغال متجاوزین در آمد و هر بار برای بازپس گیری آن بخشی از کشورمان به عنوان امتیاز به دشمن داده شد.

وی افزود: دشمنان در پی آن بودند تا این تجربه تاریخی را در دفاع مقدس دوباره تکرار کنند و با اشغال خرمشهر خوزستان را از ایران جدا کنند که به حول و قوه الهی با استقامت مردم کشورمان این توطئه نقش بر آب شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پس از عزل «بنی ­صدر» و به انزوا کشیده شدن تفکر لیبرال ­ها، تفکر حضرت امام خمینی(ره) جایگزین تفکر لیبرالی شد و مدیریت جنگ و جبهه­ ها را به دست گرفت. در سایه این تفکر بود که وحدت سپاه، ارتش، بسیج مردمی، جهادسازندگی و همه اقشار مردم تجلی پیدا کرد و سلسله عملیات­ های تهاجمی آغاز شد.

این فرمانده دفاع مقدس خاطر نشان کرد: اولین عملیات تهاجمی، عملیات «ثامن ­الائمه(ع)» بود که طی آن حصر آبادان شکسته شد. لشکر«77 پیروز ثامن ­الائمه(ع)» در این عملیات کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت. عملیات بعدی، عملیات «طریق ­القدس» بود که رزمندگان اسلام دشمنان بعثی را تا «چزابه» به عقب راندند. سومین عملیاتی که در آن قدرت دشمن کاهش پیدا کرد عملیات «فتح ­المبین» بود که در آن «فکه» آزاد شد. چهارمین عملیات تهاجمی که باعث آزادی «خرمشهر» شد عملیات «بیت ­المقدس» بود.

سردار نجاتی ادامه داد: در ایام اجرای عملیات «بیت ­المقدس»، روح ایمان و اخلاص بر فضای جبهه حاکم بود. شهید «مصطفی شاملو» یکی از دیده ­بانان خراسانی بود که در مرحله اول عملیات «بیت ­المقدس» مجروح شد که مداوا او را به عقب منتقل کردند. شهید «شاملو» پس از چند روز دوباره به خط برگشت و در نهایت در مرحله چهارم این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش بازنگشت. این روحیه ایثار و از جان گذشتگی بود که باعث غلبه مردم ایران اسلامی بر متجاوزین شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: دشمن از خرمشهر برای خود یک دژ مستحکم و غیر قابل نفوذی ساخته بود. چهار رده خط پدافندی برای دفاع از خرمشهر و یا تخلیه مقادیر زیادی مهمات در کنار هر یک از سنگرهای دشمن از جمله اقداماتی بود که کارشناسان نظامی برای حفظ خرمشهر طراحی کرده بودند، اما اراده الهی چیز دیگری بود. خداوند متعال آنچنان رعب و وحشتی از رزمندگان اسلام در دل دشمنان بعثی قرار داده بود که حتی نتوانستد از مهمات موجود در شهر خرمشهر برای دفاع از خود استفاده کنند و همه آنها را در شهر گذاشتند و خود را تسلیم کردند.

وی تأکید کرد: امام راحل فرموده بودند «به صدام سیلی خواهیم زد که از جایش بلند نشود». فتح خرمشهر سیلی بود که به گوش صدام زده شد. دنیا با انجام عملیات «بیت ­المقدس» توسط رزمندگان اسلام فهمید که دوران شاهان گذشته دیگر بر نخواهد گشت و ایران اسلامی از مردمی غیور و سربازان دلیری برخوردار است که برای حفظ آب، خاک و اعتقادشان آماده جهاد هستند.

سردار نجاتی تصریح کرد: ما به این فتوحات و توان دفاعی که نتیجه ایمان و اخلاص مردم کشورمان است مفتخر هستیم. امروز نیز اگر در میدان­ های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی برای رضای خدا گام برداریم همچون دوران دفاع مقدس موفق خواهیم بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان رضوی در پایان گفت: دنیا ما را تجربه کرده و توان و استقامت ما را محک زده است. امروز در تمامی حوزه ­ها قوی ­تر از دیروز هستیم. کشورهای مسلمانی همچون «عراق»، «سوریه»، «لبنان»، «یمن» و «فلسطین» با بهره ­گیری از آموزه ­های دفاع مقدس توانست دشمنان را به زانو در آورد و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشند.

در پایان این مراسم از تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا تجلیل شد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها