گودرزی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

متناسب با اقدامات آمریکایی‌ها واکنش نشان می‌دهیم

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شروط 12گانه وزیر خارجه آمریکا علیه ایران گفت: غربی‌ها گمان می‌کنند که هنوز با رژیم منحوس پهلوی مذاکره می‌کنند، از بعد انقلاب هرگز پاسخگوی زیاده‌خواهی‌های آمریکا نبوده، نیستیم و نخواهیم بود و متناسب با هرگونه اقدامات آنها واکنش نشان می‌دهیم.
کد خبر: ۲۹۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ - 24May 2018

مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان ممسنی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس در واکنش به شروط اعلام شده از سوی مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا علیه کشورمان این گونه ادعاها را فرار رو به جلوی این کشور به دلیل نقض قرارداد بین‌المللی برجام دانست و اظهار داشت: ما در توافق برجام حسن‌نیت خودمان را به دنیا ثابت کردیم و برای به ثمر رسیدن این قرارداد هزینه‌های سنگینی هم متحمل شدیم که متوقف کردن فعالیت هسته‌ای از مهم‌ترین آنها بود.

این نماینده خانه ملت افزود: آمریکا چون می‌دانست برجام در حال تحقق و به نتیجه رسیدن است با نادیده گرفتن تمام قوانین بین‌المللی از این توافق خارج شد و امروز با اعمال هرگونه فشار بر اروپایی‌ها، تلاش می‌کند تا کشورهای عضو برجام را از ادامه همکاری با ایران منصرف کند، اما تاریخ نشان داده است که اروپایی‌ها در چنین مواقعی همسو با اراده آمریکا نشده‌اند و مستقل برای امور کشور و منافع ملی خود تصمیم گرفته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خروج آمریکا از برجام را غیرمهم دانست و گفت: برای کشورهای عضو این توافق حضور یا عدم حضور آمریکا چندان تفاوتی ندارد؛ چراکه آنها هیچ تلاشی برای مهیا شدن آینده‌ای مطلوب در این خصوص نکردند. امیدواریم که اروپایی‌ها بدون در نظر گرفتن اظهارات آمریکا در مورد برجام، به تعهدات خود در این خصوص عمل کنند.

گودرزی با اشاره به اعلام شروط وزیر امور خارجه آمریکا علیه کشورمان خاطرنشان کرد: غربی‌ها گمان می‌کنند که هنوز با رژیم منحوس و خودفروخته پهلوی در تعامل و مذاکره هستند، از بزرگترین برکات انقلاب اسلامی ما از بین رفتن تمام وابستگی‌هایی بود که در زمان قبل از انقلاب به آمریکا و متحدانش داشتیم، لذا آنها هنوز فکر می‌کنند که در زمان طاغوت به سر می‌برند که ما گوش به فرمان آنها باشیم.

نماینده مردم شهرستان ممسنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم کمک‌رسانی به نیروهای مجاهد لبنانی، عراقی و سوری در جهت مبارزه با تروریست‌ها در منطقه یکی از شروط آمریکایی‌هاست، تصریح کرد: ما تروریسم را نه تنها برای غرب آسیا بلکه برای تمام دنیا خطرناک می‌دانیم. ایجاد امنیت و آرامش در عراق و سوریه از افتخارات بزرگ ما در راستای مبارزه با تروریسم است و تا وقتی که دست نشانده‌های نظام سلطه برای تحقق اهداف اربابانشان تلاش می‌کنند، ما هم همسو با جبهه مقاومت برای از بین رفتن جریان تکفیری و متناسب با هرگونه واکنش آمریکا اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار