مروری بر زندگی شهید هاشمی‌اصفهانی؛

خیرات خیارشور بر سرار مزار شهید/ مذهبی نبود، اما شهید شد!

افرادی که مجید را پیش از انقلاب و در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی می‌شناسند متفق‌القول می‌گویند اصلا کسی فکر نمی‌کرد وی به شهادت برسد؛ اما دست تقدیر و انتخاب خداوند متعال با نگاه ما بندگان کاملا متفاوت است و نمی‌توان بر اساس قضاوت‌های بشری افراد را دسته‌بندی کرد.
کد خبر: ۲۹۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳ - 24May 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، شهید مجید هاشمی اصفهانی متولد 1339 پسری آرام و سر به زیر و بیشتر مشغول فعالیت های شخصی بود. قبل از پیروزی انقلاب عاشق دختری به نام مریم شده بود که آغاز جنگ و رفتن به جبهه نگذاشت این وصال اتفاق افتد.

مجید سال های قبل از انقلاب به دلیل دوری از پدر خود، وانجام فعالیت های مختلف از محیط های مذهبی دور مانده بود. اما در سال 57 زمانی که حرکت مردم در سرنگونی رژیم طاغوت را مشاهده کرد، پابه پای دوستان انقلابی خود در تظاهرات علیه شاه و پخش اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) فعالیت زیادی داشت. در محله نیروی هوایی تهران وقتی تسلیحات ارتش به دست مردم افتاد، یک اسحله کلاشینکف را به غنمیت گرفت که سه روز بعد به مسجدی که دیوار به دیوار خانه پدری او در محله پیروزی بود، تحویل داد.

خیرات خیارشور بر سرار مزار شهید/ مذهبی نبود، اما شهید شد!

با آغاز جنگ تحمیلی و در مهرماه سال 59 به سربازی رفت. در دوره آموزش سربازی یک بار فرار کرد و دوباره به پادگاه بازگشت.

خدیجه هاشمی خواهر مجید در خصوص آن روزها می گوید: مجید پسر مهربانی بود که هیچ گاه فردی را مورد اذیت و آزار قرار نمی داد. مشغول درس خواندن بود و کمتر به مباحثات و مجادلات بین افراد در خانواده و اجتماع ورود پیدا می کرد.

محمدمهدی برادر شهید هم درباره شهادت مجید می گوید: مجید قلب پاکی داشت، شاید اوایل برای اینکه او را در سن 21 سالگی از دست دادم، خیلی ناراحت بودم. هرچند که مجید همیشه می‌گفت دعا کن شهید بشوم، من از جانباز شدن می‌ترسم.

طبق آنچه خانواده و دوستان مجید نقل می کنند، وی فرد مذهبی نبوده است. اما با تغییر و تحولاتی که در روزهای انقلاب برای وی رخ می دهد، خداوند شهادت را نصیب وی می کند. بسیاری از افراد به دلیل اینکه مجید داوطلبانه به جبهه نرفته بود و برای خدمت سربازی مجید را به جبهه های جنوب برده بودند، از خود می پرسند واقعا مجید شهید شده است؟ اما در پاسخ باید گفت شهادت تنها نصیب کسانی می شود که برای دفاع از اسلام و میهن جان خود را در دست می گیرند و به جبهه می روند. هیچ کس از آخرین لحظات شهادت مجید خبر ندارد. چه اتفاقی برای وی افتاده است و مجید در چه شرایطی به شهادت رسیده است. قطعا خداوند شهادت در راه اسلام و میهن را نصیب هرکسی نخواهد کرد و این که ما بین شهید و خداوند چه رخ داده که وی جزو کاروان شهدا قرار گرفته است را فقط خداوند می داند.

خیرات خیارشور بر سرار مزار شهید/ مذهبی نبود، اما شهید شد!

خیار شور خیرات!

حمید برادر مجید با ذکر خاطره ای از پدر خود می گوید: مجید علاقه زیادی به خیار شور داشت و به همین علت پدرم مدتها پس از شهادت وی سر مزارشهید خیار شور خیرات می‌کرد.

آخرین تماس و خبر از شهادت

آخرین مرتبه ای که مجید با خانه تماس می گیرد، با همه افراد خانه صحبت کرد. برادرزاده شهید به عموی خود که گاهی اوقات وی را به مدرسه می برده است می گوید که تو دیگر بر نمی گردی. با پایان یافتن این تماس کسی نمی دانست که دیگر مجید بازنخواهد گشت و به شهادت می رسد.

شهید مجید هاشمی اصفهانی 15 فرودین سال 60 به مقام والای شهادت رسید. وی در کرخه شهید شد و بدن مجید سه روز بر روی زمین و زیر آفتاب باقی ماند و چند روز بعد برای تشییع به شهر تهران منتقل شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها