سردار کوثری:

باید کشور را با تفکر انقلابی پیش برد

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) گفت: مردم باید بدانند با تفکر انقلابی است که می‌توانند کشور ار به پیش ببرند.
کد خبر: ۲۹۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴ - 24May 2018

باید کشور را با تفکر انقلابی پیش بردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) در بیست و سومین گردهمایی تیم های اضطراری پزشکان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: غربی‌ها پنج ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی صدام را بر سر کار آوردند و از اوایل روی کار آمدن صدام شروع به تقویت نظامی آن کردند؛ چون آنها به دنبال سرنگونی انقلاب اسلامی بودند.

وی افزود: روزهای اول جنگ، عراق با تحریک غرب با تجهیزات نظامی زیاد و اطلاعات کافی از ایران، حمله سراسری خود را آغاز کرد اما مهمترین عاملی که باعث ایستادگی در برابر رژیم بعث عراق شد، رهبری و دوم مردم پای کار و مقاوم بود.

سردار کوثری ادامه داد: امام خمینی (ره) در ابتدای جنگ با صلابت تمام جواب حمله عراق را داد و مردم هم با تبعیت از ولایت در جبهه ها حضور یافتند و با ایثارگری هایی که از خود نشان دادند باعث شد تا در صحنه نبرد نابرابر هشت سال دفاع مقدس پیروز شویم.

وی تصریح کرد: در زمان انجام عملیاا «الی بیت المقدس» دو تفکر در نیروهای مسلح کشورمان حاکم بود. یک تفکر انقلابی و دیگری تفکر کلاسیک بود. تفکر کلاسیک عنوان می کرد که عبور از کارون در آن شرایط زمانی امکان پذیر نیستاما رزمندگان با استفاده از تفکر انقلابی توانستند از کارون عبور کنند و تا جاده اهواز ـ خرمشهر پیشروی کردند.

کوثری با اشاره به اینکه پزشکان نیز به واسطه تفکر انقلابی که داشتند در نزدیکترین منطقه به خط مقدم جبهه ها نسبت به درمان مجروحان اقدام می کردند، ابراز داشت: اکنون نیز مردم کشورمان باید بدانند با استفاده از تفکر انقلابی است که می توانند بر مشکلات غلبه کنند و کشور را به سوی پیشرفت و آبادانی سوق دهند؛ این همان روحیه ای بود که رزمندگان در دفاع مقدس به واسطه آن به پیروزی دست یافتند زیرا در آن زمان رزمندگان برای انجام عملیات نمی گفتند که چون امکانات نداریم عملیات انجام نمی دهیم.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) در ادامه عنوان کرد: رزمندگان اسلام در واقع به دنبال آزادی کشورشان بودند البته آزادی واقعی نه آن آزادی که غربی ها تحت لوای آن جنایت های بسیاری انجام می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه در عملیات «فتح المبین» 96 قبضه توپ سالم به غنیمت گرفتیم و بعد آنها را علیه عراقی ها به کار گرفتیم، گفت: می توانیم این مملکت را با کمترین امکانات و وابستگی به غرب پیش ببریم و این توانمندی است که نزد همه مردم وجود دارد اما فقط باید از آن استفاده کنیم؛ به عبارت دیگر اگر کدخدا می خواست کاری کند، اینگونه جنایت نمی کرد؛ بنابراین همان گونه که رزمندگان خالصانه با خدا معامله کردند ما هم باید اکنون همانگونه عمل کنیم که در این صورت می توانیم کشور را به پیش ببریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها