مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان:

پیام شهدای عملیات بیت‌المقدس ایستادگی در مقابل دشمن است

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان با اشاره به اینکه حدود شش هزار شهید از سراسر کشور در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسیدند، گفت: پیام شهدای عملیات بیت‌المقدس ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن است و ما باید در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی کوشا باشیم.
کد خبر: ۲۹۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ - 25May 2018

پیام شهدای عملیات بیت‌المقدس، ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، سردار «محمدرضا‌حسنی‌سعدی» در آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در گلزار شهدای شهر کرمان با بیان اینکه، استان کرمان در عملیات بیت المقدس 200 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است، اظهار داشت: شهدا جانفشانی‌های زیادی در این عملیات داشتند و 36 هزار نیروی دشمن در خرمشهر حضور داشتند و با ایجاد موانع سخت اجازه هلی برن به نیروهای ما را نمی دادند.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان تصریح کرد: پس از پیروزی در این عملیات تعداد زیادی از نیروهای دشمن به اسارت درآمدند و شهید صیاد‌شیرازی طول صف اسرای عراقی روی جاده آسفالته را حدود 20 کیلومتر می دانست.

وی با اشاره به اینکه حدود شش هزار شهید از سراسر کشور در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسیدند، افزود: پیام شهدای عملیات بیت‌المقدس ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن است و ما باید در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی کوشا باشیم.

در ادامه این مراسم امیر کرباسی از فرماندهان ارتشی عملیات بیت المقدس گفت: ارتش بعث عراق در سال 59 تهاجم گسترده‌ای علیه کشور را آغاز کرد و رزمندگان اسلام توانستند در کوتاهترین زمان ممکن ماشین مجهز، پرقدرت و آموزش دیده عراق را زمینگیر کنند.

وی با بیان اینکه بازدارندگی از هنرهای جنگ است، گفت: تکاوران نیروی دریایی ارتش، گردان 115 دژ و لشکر 92 زرهی اهواز با تمام قوا در برابر نیروهای عراقی مقاومت کردند و این مقاومت با قدرت ایمان و اراده آهنین انجام پذیرفت.

امیر کرباسی اظهار داشت: در عملیات آزادسازی خرمشهر(بیت المقدس) فرماندهان عراقی بر این باور بودند که ما مستقیما به خرمشهر حمله می کنیم و به همین دلیل بزرگترین میدان مین را اطراف شهرک ولی عصر خرمشهر ایجاد کرده بود.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش در مرحله اول به کمک قایق‌ها و هوا‌ناوهایی که داشت وارد شهر شد و شروع به پاکسازی خونين‌شهر كرد و عراقی‌ها دیگر نمی‌توانستند مقاومت کنند و دسته‌جمعی و با حالتی خفت‌بار پا به فرار ‌گذاشتند.

امیر کرباسی گفت: همه نیروهای ارتشی، سپاهی و بسیجی دست به دست هم دادند و با وحدت خود باعث شدند تا خرمشهر آزاد شود، اما اصل کلام را حضرت امام‌(ره) فرمود که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و رهبری قاطع، اطاعت از ولایت و وحدت و انسجام بین سپاه و ارتش این پیروزی بزرگ را رقم زد.

در ادامه اجرای نمایشنامه با موضوع دفاع مقدس، خاطره گویی و شعر خوانی یادگاران دفاع مقدس و گلباران قبور مطهر شهدا از دیگر برنامه های مراسم گرامیداشت سوم خرداد در گلزار شهدای کرمان بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها