سردار جلالی در افتتاحیه قرارگاه عملیاتی پدافند غیرعامل:

قرارگاه عملیاتی پدافند غیرعامل در چارچوب قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) فعالیت می‌کند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به افتتاح قرارگاه عملیاتی پدافند غیرعامل گفت: این قرارگاه در چارچوب قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۵ - 08September 2013

قرارگاه عملیاتی پدافند غیرعامل در چارچوب قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) فعالیت می‌کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در مراسم افتتاح قرارگاه عملیاتی این سازمان که صبح امروز صورت گرفت، اظهار داشت: برابر بند 5 سیاستهای کلی نظام، ساماندهی و سازماندهی و تهیه طرحهای دفاعی در حوزه تهدیدات نوین توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد که تصمیماتی در این خصوص گرفته شد و ساز و کار پدافند هوایی در سه حوزه قرارگاهی تعیین شد.
 
وی افزود: ابتدا قرارگاه پدافند پرتوی بود که وظیفه مدیریت بحران و کاهش خسارات در حوادث هستهای را بر عهده دارد. این قرارگاه علاوه بر مرکز کشور در استانها با مسئولیت استاندار به خصوص در 12 استان هستهای کشور شکل گرفته است
 
جلالی ادامه داد: قرارگاه دیگر، قرارگاه سایبری بود که با محوریت مقابله با تهدیدات سایبری علیه کشور شکل گرفته است.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل تاکید کرد: قرارگاه سوم قرارگاه پدافند زیستی یا دفاع بیولوژیک بود که در شش حوزه انسان، دام، غذا ، محیط، آب و نباتات فعالیت و با تهدیدات در حوزه مقیاس ملی مقابله میکند.
 
جلالی با اشاره به افتتاح قرارگاه عملیاتی سازمان پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: این بنا با کمک شهردار تهران راهاندازی شده که بخش اداری آن فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و بخش سیستمهای فرماندهی کنترل تا یکی دو ماه آینده کار خود را آغاز میکند.
 
وی با بیان اینکه ایجاد این قرارگاه از یک سال گذشته مصوب شده بود گفت: قرارگاه عملیاتی پدافند غیر عامل در چارچوب قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت میکند.
 
جلالی با اشاره به نام این قرارگاه اظهار داشت: این قرارگاه به نام شهید زینالدین که از فرماندهان عالی رتبه دفاع مقدس بود و در سن 25 سالگی به فرماندهی لشگر منصوب شد، نامگذاری شده است.
 
وی ادامه داد: شهید زینالدین فرماندهی، مدبر و تاکتیکی بود که حتی در دوران دفاع مقدس پس از عبور از خط 1،2،3 و پشتیبانی عراقیها با لباس مبدل به زیارت مرقد امام حسین(ع) در کربلا رفت و سپس با بررسی خطوط عراقیها و پشتیبانی آنها به کشور بازگشت. زین الدین برای ما یک قهرمان ملی است.
 
در پایان این مراسم لوح تقدیری از سوی سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح توسط سرلشکر باقری به فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی به پاس خدماتش در کمیته پدافند غیر عامل تقدیم شد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار