امام‌جمعه موقت سمنان:

تعامل با آمریکا بی‌فایده است/ ایستادگی و مقاومت راه نهایی

حجت‌الاسلام «رضا مهدوی نژاد» بابیان اینکه آمریکا غیرقابل‌اعتماد بوده و تعامل با او بی‌فایده است، گفت: ایستادگی و مقاومت تنها راه‌حل پیروزی و عزتمندی مردم ایران اسلامی است.
کد خبر: ۲۹۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵ - 25May 2018

تعامل با آمریکا بی‌فایده است/ ایستادگی و مقاومت راه نهاییبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «رضا مهدوی نژاد» امام جمعه سمنان،  در خطبه‌های دومین نماز جمعه ماه رمضان ضمن تأکید بر ضرورت مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی دشمنان و به‌خصوص آمریکا، اظهار داشت: اقتدار زمینه شکست و ضعف دشمن را فراهم می‌آورد و ازآنجا که مذاکره با آمریکا بی‌فایده است، ملت ایران اسلامی باید همواره ایستادگی و مقاومت را در دستور کار داشته باشند.

وی پیروزی نهایی را از آنِ مردم باعزت ایران اسلامی دانست و افزود: آمریکا قابل‌اطمینان نیست و نمی‌توان با او تعامل کرد، این امری است که به‌خصوص در زمان خروج از برجام و بدعهدی آن کشور، به جهانیان نیز ثابت شد اما از سوی دیگر باید گفت ما با اروپا دشمنی نداریم.

ایران با اروپا دشمنی ندارد

امام‌جمعه موقت سمنان، گفت: باوجوداینکه ایران اسلامی با اروپا دشمنی و دعوا ندارد اما باید در نظر داشت که آنان نیز قابل‌اعتماد نیستند و در مقوله برجام این اروپا است که باید به ایران تعهد عملی دهد.

مهدوی نژاد بیان کرد: برجام در صورتی ادامه می‌یابد که اروپا به ما تعهد و تضمین عملی بدهد که در صورت ایجاد هرگونه خلل و مشکل از سوی آمریکا، اروپا دنبال‌روی این کشور نباشد.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با مسئولان مواضع ایران اسلامی در قبال اروپا و آمریکا را کاملاً تشریح کردند، بیان داشت: تعامل با اروپا نیازمند تضمین و تعهد عملی است و این نکته فصل الخطاب سخنان معظم له در دیدار با مسئولان بود که تیم دیپلماسی ما نیز باید به آن عنایت ویژه داشته باشد.

آمریکا دشمن اصلی نظام

امام‌جمعه موقت سمنان آمریکا را دشمن اصلی ملت ایران اسلامی دانست و تأکید کرد: این کشور سعی دارد با حربه‌های اقتصادی و سیاسی براندازی نظام اسلامی را در دستور کار قرار دهد و این امر بارها در تعابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی شنیده می‌شود.

مهدوی نژاد بصیرت را عامل پیروزی و مقابله با آمریکا و توطئه دشمنان دانست و تأکید کرد: راه مقابله با آمریکا پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، وحدت عامه مردم و همچنین بصیرت انقلابی و دشمن‌شناسی است.

وی وحدت ملی را راه‌حل عزتمندی مردم ایران در برابر آمریکا دانست و تأکید کرد: ملت ما با ایستادگی، مقاومت و وحدت مثال‌زدنی خود نشان داده‌اند که بیش از چهار دهه در برابر دشمنان ایستاده و ضعفی از خود نشان نمی‌دهند.

امام‌جمعه موقت سمنان همچنین فتح خرمشهر را نشانه‌ای برای اتحاد ملت ایران اسلامی دانست و گفت: خرمشهر متعلق به تمام مردم ایران اسلامی بود که آزادسازی آن حماسه‌ای ملی و فراموش‌نشدنی را آفرید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار