امیر فهمیده:

«دفاع مقدس» الگوی سبک زندگی جهادی است

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه «دفاع مقدس» الگوی سبک زندگی جهادی است، گفت: اگر مدیریت و سبک زندگی جهادی در جامعه حاکم شود، مشکلات ناشی از فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی قابل رفع خواهد بود.
کد خبر: ۲۹۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ - 26May 2018

«دفاع مقدس» الگوی سبک زندگی جهادی استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم «محمد فهمیده قاسم‌زاده» جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز در همایش طرح ملی آموزش سبک زندگی جهادی اظهار داشت: سبک زندگی به تمامی اصول و مبانی که بطن و متن حیات انسان در اجتماع را شکل می‌دهد، اطلاق می‌شود.

وی افزود: سبک زندگی نوع دیدگاه و باورهای اصیل و اعتقادات مردم یک جامعه را در برمی‌گیرد. همچنین شیوه و هویت زندگی مردم که مهمترین بخش از حیات اجتماعی آنان است را تشکیل می‌دهد.

امیر فهمیده گفت: پیروی مردم از سبک و سیاق زندگی بومی آن جامعه بسترساز پیشرفت اقتصادی و اجتماعی خواهد بود؛ در کشور ما این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی سبک مدیریت جهادی مطرح شد که مبنا و پایه الگوی حاکمیت دینی در امورات فردی، اجتماعی و سیاسی قرار گرفت.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: منظور از جهاد زندگی پویا، هدفمند و آمیخته با تلاش مفید و مستمر است که می‌تواند در عرصه‌های سازندگی، مدیریتی و رفع مشکلات بشریت موثر باشد.

وی افزود: سبک‌های مختلفی برای زندگی وجود دارد؛ اما با اقتباس از دوران دفاع مقدس و بهره‌گیری از تجربیات جهادی آن دوران، می‌توان شیوه‌ای را آموخت که سبک زندگی جهادی نام دارد.

امیر فهمیده گفت: فرهنگ جهادی یک مفهوم کلی است که از جمله مصادیق آن دین‌محوری، ولایتمداری، ایثار، مردم‌گرایی، خودباوری و نوآوری می‌باشد.

امیر فهمیده عنوان کرد: اگر مدیریت و سبک زندگی جهادی با استفاده از تجربیات جهادی دوران دفاع مقدس در جامعه حاکم شود، مشکلات ناشی از فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی قابل رفع و حل خواهد بود و کشور حرکت رو به جلو خود را ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: مدیریت جهادی غایت خود را اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه می‌بیند. شرط اول جهاد این است که در کار تلاش و کوشش باشد و شرط دوم این است که این تلاش و کوشش در مقابل دشمن تحقق پیدا کند.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: در حوزه هویت، دفاع مقدس به عنوان یک الگوی جهادی مطرح است. باید به زندگی شهدا، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، همسران و فرزندان شهدا توجه شود.

امیر فهمیده با بیان اینکه ترویج الگوی زندگی جهادی وظیفه تمامی پیامبران الهی به ویژه نبی مکرم اسلام (ص) بوده است، خاطرنشان کرد: حرکت زیبا هشت سال دفاع مقدس از دریای بیکران حماسه حسینی و در ادامه رسالت انبیای الهی بوده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار