مجتهدزاده در افتتاحیه طرح آموزشی ملی سبک زندگی جهادی:

برای استخراج گنج جنگ محتاج کار فرهنگی هستیم

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: امروز اولین طرح آموزشی ملی سبک زندگی جهادی را در سراسر کشور در حالی آغاز می‌کنیم که به یک مدل فرهنگی برخاسته از دفاع مقدس بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.
کد خبر: ۲۹۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ - 26May 2018

امروز محتاج کار فرهنگی برای استخراج گنج جنگ هستیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در افتتاحیه طرح آموزش ملی سبک زندگی جهادی با بیان اینکه این برنامه به طور زنده در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: امروز بالغ بر هزار و ۸۰۰ نفر از خواهران و برادران در این طرح گرد هم آمدند. این دوره به همت همه تلاشگران این عرصه سعی در بازسازی و جریان سازی فرهنگی مبتنی بر ارزش‌های دفاع‌مقدس را دارد.

وی افزود: امروز اولین دوره این طرح ملی را در سراسر کشور در حالی آغاز می‌کنیم که به یک مدل فرهنگی برخاسته از دفاع مقدس بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم. بدون تردید این دوره با محوریت سبک زندگی جهادی چند هدف عمده را در سه حوزه مفهوم سازی، جریان سازی و نهادسازی رهگیری می‌کند.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: از عمده‌ترین این اهداف تصحیح شاخصه‌های فرهنگ عمومی در حوزه سبک زندگی است. شاخصه‌هایی که بتواند با استعانت از مدل مهندسی شده دفاع مقدس مختصات خانواده تراز اسلامی را در قالب نقشه کلی تمدن نوین اسلامی به ما کنند.

وی با بیان اینکه جامعه امروز محتاج کار فرهنگی برای استخراج گنج جنگ است، عنوان کرد: هدف دیگر ما تربیت نیروی متخصص، متعهد، خدمتگزار در عرصه تمدن نوین اسلامی است چارچوب مدل فرهنگی دفاع مقدس و سبک زندگی منتج از آن قابلیت این را نیز دارد که اهدافی چون فرهنگسازی، اصلاح چارچوب آموزشی و تربیتی و تربیت نسل سازنده و پویا را برای ما تضمین کند.

رییس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: نخبگان جامعه امروز باید از این فرصت مغتنم فرهنگ دفاع مقدس که براساس بیانات مقام معظم رهبری دارای ویژگی های فناورانه در همه زمینه‌ها و سطوح استفاده کنند.

وی به نقشه مهندسی شاخصه‌های سبک زندگی جهادی اشاره و اظهار کرد: این دوره آموزشی چنانچه بتواند در اولین تجربه اجرایی خویش یک نقشه مهندسی از شاخصه‌های سبک زندگی جهادی را ارائه کند. در دوره آینده به مرحله عملیات و کار میدانی نزدیک خواهد شد.

مجتهدزاده افزود: رویکرد همدلانه سبک زندگی جهادی و طرح‌نامه بی‌بدیل آن که در حقیقت یک ایدئولوژی منحصر به فرد است می تواند گروه های مختلف اجتماعی را به خود جذب کند و رفتارهای اجتماعی را اصلاح کند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: وقتی از سبک زندگی جهادی سخن می‌گوییم در حقیقت یک چارچوب فرهنگ محور در اختیار داریم که می‌تواند با سرمایه عظیم دفاع مقدس به باز تولید فرهنگی بپردازد.

وی با بیان این که داعیه‌داران فرهنگی در دوران معاصر تلاش برای ایجاد یک فرهنگ صحیح برخواسته از فرهنگ دینی است، گفت: تلاش مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سبب شد تا این جریان فرهنگی به عنوان یک اصل مهم در دستور کار قرار گیرد و اولین گام‌های آن یعنی نیروهای متخصص در این عرصه برداشته شود.

وی عنوان کرد: امید برنامه ریزان این دوره بر آن است تا بتوان در پایان این مجموعه آموزش‌های راهبردی به دو نوع خروجی عمده دست یافت. در مرحله اول ما به مجموعه‌ای از نیروهای انسانی توانمند و نخبه دست خواهیم یافت که جهادگران عرصه فرهنگی و در حقیقت همان افسران جنگ نرم هستند و در مرحله بعدی شاهد ایجاد جریانی پویا و هدفمند در جامعه هستیم که شاخصه‌های سبک زندگی جهادی را به درستی می‌شناسد و یک مجموعه منسجم عملیاتی را برای استفاده از دوره پیش دبستانی تا دانشگاه و همچنین برای سایر اقشار در اختیار قرار می‌دهد.

مجتهدزاده در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این دوره آموزشی در کنار برنامه‎‌هایی همچون باشگاه دختران جوان، اردوهای فرهنگ محور محله‌ای، طرح‌های پژوهشی و بسیاری دیگر از برنامه‌های هم سو بتواند با همکاری موثر همه نهادها و سازمان‌های مردم نهاد به اهداف خود نائل شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار