معاون امنیتی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح:

فتح خرمشهر مافوق تصور کارشناسان نظامی جهان بود

سردار سرتیپ «عبدالله عراقی» گفت: پس از تسخیر خرمشهر، کارشناسان روسی، آمریکایی و فرانسوی این شهر را تبدیل به یک دژ تسخیر ناپذیر کرده بودند و از نظر آنان فتح خرمشهر مافوق تصور کارشناسان نظامی جهان بود.
کد خبر: ۲۹۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ - 26May 2018

فتح خرمشهر مافوق تصور کارشناسان نظامی جهان بودبه گزارش دفاع پرس از قزوین، سردار سرتیپ پاسدار «عبدالله عراقی» معاون امنیتی عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح در آیین بزرگداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر که پیش از ظهر امروز در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: عملیات غرور‌آفرین «بیت‌المقدس» اوج هم‌افزایی توان جمهوری اسلامی بود که در قالب نیرو‌های بسیج و ارتش و سپاه و جهاد صورت گرفت، که توانستند دژی را آزاد کنند که بر اساس نظر کارشناسی غرب و شرق این دژ تسخیر ناپذیر بود.

وی افزود: در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ جنگی به ما تحمیل شد که ما هیچ‌گونه آمادگی برای این جنگ نداشتیم، چون تازه انقلاب کرده بودیم و ساختار‌های ما هنوز ثبات پیدا نکرده بودند و در حال بازسازی و ساماندهی ساختار‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی و بین‌المللی خود بودیم و با دست خالی مقابل رژیم بعث و بسیاری از کشور‌های حامی صدام ایستادیم و پیروز شدیم.

عراقی تشریح کرد: در مقابل ما ارتش عراق یک ارتش توانمند داشت که قوی‌ترین ارتش در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه بود و در روز‌های اول جنگ از سه جبهه شمال، میانی و جبهه جنوبی به ما حمله کرد و پیش بینی کرده بودند که در عرض ۴۸ ساعت خرمشهر را تسخیر کنند و بعد خوزستان و در ادامه به سمت مرکز کشور پیش بروند، اما مردم خرمشهر با دست خالی ۳۴ روز از شهر دفاع کردند و نگذاشتند دشمن وارد شهر شود.

فرمانده دواران دفاع مقدس در ادامه بیان کرد: پس از تسخیر خرمشهر کارشناسان روسی، آمریکایی و فرانسوی خرمشهر را تبدیل به یک دژ تسخیر ناپذیر کرده بودند و از نظر آنان فتح خرمشهر مافوق تصور کارشناسان نظامی جهان بود که ۱۹ ماه خرمشهر در دست عراق ماند و رژیم بعث بهترین یگان‌های زرهی خود را در خرمشهر مستقر کرد. صدام در نوشته‌های خود که در تاریخ ثبت شده سخنرانی کرد و گفت: «هرکس خرمشهر را بگیرد کلید فتح بصره را نیز به آن می‌دهم» در صورتی که ما خرمشهر رو با غیرت غیور مردان ایران اسلامی پس گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ما هم از نظر عده و هم از نظر توان و شور انقلابی، قابل مقایسه با آن زمان نیستیم و هر کدام از این بچه‌ها زن و مرد به تنهایی ارزش‌شان از صد موشک دور برد بالاتر است. ما پشت سر رهبر عزیزمان تا آخرین قطره خون هستیم و ان‌شاء‌الله از ناموس‌مان، میهن‌مان و تمامیت ارضی خود دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها