نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

قرآن در دوران دفاع مقدس واقعاً عملی شد

«حجت الاسلام و المسلمین نکونام» گفت: قرآن در دوران دفاع مقدس واقعاً عملی شد.
کد خبر: ۲۹۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ - 26May 2018

قرآن در دوران دفاع مقدس واقعاً عملی شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شهرکرد، «حجت الاسلام و المسلمین نکونام» نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح نمایشگاه کتب و نرم افزارهای قرآنی استان، اظهار داشت: بکوشیم قرآن را چه در زندگی فردی و چه در زندگی جمعی‌مان عملی کنیم، باید زمینه فردی را خیلی مهم بگیریم زیرا یکی از اشکالاتی که ما معمولا در جامعه مان داریم نگاه به یکدیگر است و می گوییم دیگری عمل کند تا من هم عمل کنم یا چرا دیگران عمل نمی کنند؟ همه اش به دیگران نگاه می کنیم در حالیکه باید ببینم خودم چقدر با قرآن مانوسم و چقدر زندگیم، فکرم ، برنامه ام ، عملم ، محیط کارم و آن حیطه هایی که اختیار دارم و در اختیارم است را قرآنی کرده ام؟ و واقعا چقدر قرآنی شده ام، این باید در تک تک ما هر کدام به نوبه خودمان زنده بشود.

وی گفت: مشکل ما این است که از قرآن دوریم. هرچند مشکل جهان اسلام این است که به کلی از قرآن دورند و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «این همه ذلت بر جهان اسلام به دلیل دوری از قرآن است». مشکل ما هم با وجود به صحنه آمدن قرآن در انقلاب اسلامی توسط امام راحل مان (رضوان الهی بر او باد) نیز دوری از قرآن است.

امام جمعه شهرکرد افزود: در مقاطعی به قرآن عمل کردیم و آثارش را دیدیم؛ قرآن در دوران دفاع مقدس واقعا عملی شد که گاهی انسان می تواند آثارش را بشمارد و من بعضی از جلسات توفیق داشته ام و بعضی هایشان را شمرده ام، دیروز هم بعضی از دستاوردهای قرآنی در عرصه دفاع مقدس را شمردم که این ها به عرصه آمد و ما به قرآن عمل کردیم و یک جامعه پر از نور و صفا، متحد، موفق و نورانی دیدیم، که دشمن در برابر آن زبون و ذلیل شد و عزت به این جامعه رسید و دشمن به اهدافش نرسید و این جامعه قرآنی با عمل به قرآن به درجات بلند رسید و به جامعه اش و امت و انقلابش با عمل به قرآن ثبات بخشید.

«حجت الاسلام و المسلمین نکونام» گفت: شما در سال های دفاع مقدس عمل به قرآن، ایثار، شهادت، شهامت، تقوا، پاکی ها، جهاد، کفرستیزی، عزت و بسیاری از ارزش های والای قرآنی را به وضوح دیدید و هر زمانی که ما به قرآن عمل کردیم بردیم و هر زمان از قرآن فاصله گرفتیم زیان و ضرر کردیم، این یک واقعیت مسجل و یک تجربه روشن تاریخی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار