رئیس مشارکت بانوان حفظ آثار دفاع مقدس:

به یک الگوی سبک زندگی برخاسته از دفاع مقدس نیاز است

«مریم مجتهد زاده» رئیس مشارکت بانوان حفظ آثار دفاع مقدس، گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری به یک الگو سبک زندگی که یک مدل فرهنگی برخاسته از دفاع مقدس باشد نیاز داریم.
کد خبر: ۲۹۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ - 26May 2018

به یک الگوی سبک زندگی برخاسته از دفاع مقدس نیاز استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «مریم مجتهد زاده» ریاست مشارکت بانوان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، در دوره آموزشی ملی سبک زندگی جهادی که امروز از طریق ویدئو کنفرانس در سراسر کشور با حضور مدیر کل اداره حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و معاون مشارکت زنان دفاع مقدس و جمعی از بانوان استان برگزار شد، اظهار داشت: این دوره آموزشی، سعی در باز شناسی و جریان شناسی مبتنی بر دفاع مقدس دارد.

وی گفت: امروز 1800 نفر از نخبگان حوزه و دانشگاه، در سراسر کشور و مراکز استان ها از این برنامه بهره مند می شوند.

رئیس مشارکت بانوان حفظ آثار دفاع مقدس، گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری به یک الگو سبک زندگی که یک مدل فرهنگی برخاسته از دفاع مقدس باشد نیاز داریم.

مجتهد زاده با بیان اینکه این دوره با محوریت ترویج سبک زندگی جهادی چند هدف عمده را در حوزه مفهوم سازی، جریان سازی و رها سازی پیگیری می کند، گفت: از عمده ترین این اهداف، ترویج شاخصه های فرهنگ بومی در حوزه سبک زندگی است.

وی در ادامه افزود: شاخصه هایی که بتواند با استعانت از مدل مهندسی شده دفاع مقدس و مختصات زندگی اسلامی را در مدل تمدن اسلامی به ما نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف ما تربیت نیروی انسانی متخصص و خدمتگزار در عرصه تمدن اسلامی است، عنوان کرد: چارچوب مهم فرهنگی دفاع مقدس و سبک زندگی جهادی، قابلیت این را دارد که اهدافی چون فرهنگ سازی، اصلاح چارچوب آموزشی و تربیتی و تربیت نسل سازنده و پویا را برای ما داشته باشد.

رئیس مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر ارز ش های دفاع مقدس گفت: نخبگان ما باید از فرصت مغتنم دفاع مقدس که بر اساس بیانات «مقام معظم رهبری» دارای ویژگی های فناورانه است؛ در همه زمینه ها و سطوح استفاده کنند.

مجتهد زاده خاطرنشان کرد: چنانچه بتوانیم در اولین مرحله  اجرایی یک نقشه مهندسی را از شاخصه های سبک زندگی جهادی ترویج کنیم؛ در ماه های آینده به مرحله عملیات و کار میدانی نزدیک خواهیم شد و این سبک زندگی جهادی می تواند طبقات مختلف اجتماعی را به خود جلب و رفتارهای اجتماعی را اصلاح کند.

مجتهد زاده افزود: وقتی از سبک زندگی جهادی سخن می گوییم در حقیقت یک چارچوب فرهنگ محور را در اختیار داریم که می تواند با سرمایه عظیم دفاع مقدس به باز تولید فرهنگی بپردازد.

وی با بیان اینکه به تلاش همه طلایه داران فرهنگی برای ایجاد یک فرهنگ صحیح بر اساس فرهنگ دینی نیاز است، اظهار داشت: برای ایجاد این جریان اولین گام های ما به عنوان تربیت نیروهای متخصص در این عرصه باید برداشته شود.

رئیس مشارکت بانوان کشور با اشاره به خروجی برنامه ریزان در دوره های آموزشی، گفت: امید است در پایان این دوره های آموزشی راهبردی، خروجی های خوبی بدست آوریم.

وی عنوان کرد: در این دوره ها ما به انسان های توانمند و نخبه دست خواهیم یافت که جهاد گران عرصه فرهنگی هستند و در حقیقت جهاد گران جنگ نرم هستند.

مجتهد زاده به دوره های آموزشی منسجم از پیش دبستانی تا دانشگاه اشاره کرد و افزود: این دوره ها را برای بقیه اقشار همچون باشگاه های دختران جوان و اردو های فرهنگی فرهنگ محور و محله محور برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار