مسئول بسیج جامعه پزشکی کردستان خبر داد؛

ارائه خدمات پزشکی در مناطق محروم کردستان با طرح «شهید رهنمون»

«قاسم کاوه» گفت: در طرح «شهید رهنمون» تیم‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی در مناطق جغرافیایی مشخصی به‌صورت دوره‌ای به مناطق محروم سفر کرده و مسائل و مشکلات بهداشتی، درمانی، آموزشی و تغذیه‌ای مردم را بررسی می‌کنند.
کد خبر: ۲۹۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ - 26May 2018

ارائه خدمات پزشکی در مناطق محروم کردستان در طرح «شهید رهنمون»به گزارش دفاع پرس از کردستان، جلسه توجیهی طرح «شهید رهنمون» صبح امروز (شنبه) در سالن جلسات سپاه ناحیه سنندج برگزار شد.

در این جلسه، «قاسم کاوه» مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان اظهار داشت: در این طرح تعدادی تیم آموزشی، بهداشتی و درمانی حضور دارند که هر تیم در منطقه جغرافیایی مشخصی به‌صورت دوره‌ای به این مناطق سفر کرده و مسائل و مشکلات بهداشتی، درمانی، آموزشی و تغذیه‌ای مردم را بررسی می‌کنند.

وی گفت: هر تیم تشکیل شده از یک پزشک، یک پرستار، یک مراقب سلامت از رشته‌های بهداشتی و یک کارشناس تغذیه و همچنین یک نفر مرتبط با سلامت روان که به‌صورت مستمر منطقه را تحت پوشش قرار داده و خدمات مختلف آموزشی، بهداشتی و پیشگیری و درمانی را ارائه می‌دهند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان اظهار داشت: یکی از خصوصیات این طرح، استمرار آن در یک دامنه زمانی طولانی است و خصوصیت دوم آن، تعیین منطقه جغرافیایی مشخص برای استقرار و ارایه خدمت تیم‌های برگزیده است.

کاوه مهم‌ترین هدف این طرح را ارتباط تنگاتنگ اعضای تیم‌ها با مردم منطقه دانست و تأکید کرد: اعضای هر تیم باید به‌عنوان یک بسیجی فعال، دلسوز و مردم‌دوست و با برقراری ارتباط عاطفی با مردم به حل مشکلات آنان بپردازند.

وی افزود: در این طرح ۱۸ تیم پزشکی سازماندهی شده‌اند که یک جغرافیای ثابت به هر تیم اختصاص داده شده است و این مناطق بر اساس اعلام نظر استانداری از بیشترین محرومیت برخوردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار