ابطحی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آمریکایی‌ها اگر توان رویارویی با ایران را داشتند، لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به توان دفاعی کشورمان، گفت: اگر آمریکا و متحدانش قدرت مقابله با کشور ما را داشتند، برای حمله به ایران لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.
کد خبر: ۲۹۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ - 27May 2018

آمریکایی ها اگر توان رویارویی با ایران را داشتند منتظر اجازه از ما نبودند«سیدمحمدجواد ابطحی» نماینده مردم خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه ادعاهای وزیر امور خارجه آمریکا موضوع تازه‌ای نیست و در طول 40 سال پیروزی انقلاب همواره از اینگونه تهدیدات و باید و نبایدها از سوی دولتمردان این کشور شنیده‌ایم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی مانند برخی کشورهای عربی با آمریکا برخورد نمی‌کند؛ لذا ما تحت هیچ شرایطی در مقابل غربی‌ها کوتاه نخواهیم آمد و آنها باید بدانند که مانع‌تراشی علیه ما برایشان گران تمام می‌شود.

این نماینده خانه ملت با اشاره به بیانیه رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان در جواب شروط «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا افزود: واکنش رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه کشورمان در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا کاملا قاطع و اقدامی شایسته بود؛ اما باید با آمریکایی‌ها پیش تر از این زمان، اینگونه رفتار می‌شد.

ابطحی توان دفاعی و قدرت نظامی کشورمان را یکی از بزرگترین قدرت‌های جهان دانست و گفت: اگر آمریکا و متحدانش قدرت رویارویی با ایران را در خود می‌دیدند، لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.

نماینده خانه ملت با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: آنها می‌خواهند با ایجاد یک عملیات روانی به گونه‌ای رفتار کنند که بر ملت ما القا شود که اقتصاد ایران به زودی بحرانی می‌شود تا اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم توسط دلالان در کشور احتکار و این امر منجر به گرانی کالا در کشور شود و به سبب همین افزایش قیمت‌ها، مشکلات معیشتی مردم تشدید شود تا در مقابل حاکمیت بایستند.

وی با اشاره به اقدامات و فتنه‌انگیزی آمریکایی‌ها علیه ایران از زمان پیروزی انقلاب تاکنون تصریح کرد: مسوولان و مردم باید با هم وحدت داشته باشند و بدانند که تمام این بحران‌های ایجاد شده از سوی آمریکایی‌ها با انسجام داخلی پایان‌پذیر است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها