نوبندگانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

غربی‌ها نمی‌توانند برای ایران تعیین تکلیف کنند/ مذاکرات موشکی عملیات روانی صهیونیست‌هاست

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر درخواست مذاکرات موشکی با ایران از سوی اروپایی‌ها، گفت: این خبر اساسا کذب و یک جنگ روانی طراحی شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه کشورمان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۹۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ - 27May 2018

غربی‌ها نمیتواند برای ایران تکلیف مشخص کنند/ مذاکرات موشکی عملیات روانی صهیونیست ها علیه ما بودمحمدجواد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به ادعاهای وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران اظهار داشت: طبق قوانین بین‌المللی نه‌تنها آمریکایی‌ها بلکه هیچ کشوری حق ندارد برای جمهوری اسلامی تعیین تکلیف کند. باید و نبایدهایی که «پمپئو» علیه کشور ما مطرح کرد، نشان از خوی مداخله‌جویانه و منفعت‌طلبانه دولتمردان این کشور دارد.

وی با بیان اینکه وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که اگر ایران 12 شرط ما را بپذیرد از مشکلات اقتصادی خلاص می‌شود، افزود: آمریکایی‌ها در هر کشوری که نفوذ کرده‌اند، ثروت‌های آن کشور را به غارت بردند. مگر در زمان قبل از انقلاب، آمریکایی‌ها با مقامات پهلوی تعامل و ارتباط صمیمانه نداشتند، پس چرا در آن زمان اقتصاد ایران را شکوفا نکردند.

نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمان برقراری ارتباط میان آمریکا و ایران در زمان پهلوی، تا چه میزان از روستاهای ما آباد بود و آب آشامیدنی داشت، ما چه تعداد پزشک در کشور داشتیم. در همین تهران یک شبکه فاضلاب وجود نداشت، مترو وجود نداشت. این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها نسبت به هیچ کشوری حسن نیت ندارند و صرفا برای بهره‌مندی از ذخایر و منافع است که دست یاری به سمت دولت‌ها دراز می‌کنند.

نوبندگانی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب تصریح کرد: ما بدون وابستگی به غربی‌ها توانسته‌ایم در حوزه‌های مختلف به خودکفایی برسیم.

این نماینده با بیان اینکه آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا از خاندان پهلوی برای کشور ما حاکم انتخاب کنند، گفت: رئیس جمهور آمریکا گمان می‌کند که هنوز در ایران رژیم پهلوی حاکم است تا به تمام خواسته‌هایشان پاسخ مثبت بدهند. اگر ما می‌خواستیم گوش به فرمان غربی‌ها باشیم که انقلاب نمی‌کردیم.

وی عدم حضور نیروهای ایرانی در عراق و سوریه را یکی از شروط وزیر خارجه آمریکا دانست و تصریح کرد: ما برای مبارزه با تروریسم و به دعوت رسمی دولتمردان این دو کشور در منطقه حضور پیدا کردیم و امروز هم تمام کشورهای اسلامی و اروپایی حاصل تلاش‌های ما در جهت ثبات امنیت در خاورمیانه را دیده‌اند. آمریکا که به طور خودسرانه در عراق و سوریه حضور دارد آیا قدمی برای آسایش و رفاه حال این مردم برداشته است. حضور آنها صرفا برای حمایت از تروریست‌هاست.

نوبندگانی آمریکا را بزرگترین دشمن کشورهای اسلامی عنوان کرد و گفت: این کشور برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای از هیچ کشوری مجوز نمی‌گیرد و برای پشتیبانی از آل سعود برای کشتار مردم بی‌گناه یمن بمب خوشه‌ای در اختیار عربستان قرار می‌دهد و در این راه تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد. نکته قابل تامل این است که آنها تمام کشورها و به ویژه ایران را به عدم استفاده صلح‌آمیز از علم و تکنولوژی هسته‌ای منع می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی تفرقه‌افکنی میان کشورمان با سایر کشورهای اسلامی را مهم‌ترین دستورکار آمریکایی‌ها دانست و افزود: دولتمردان این کشور و مقامات صهیونیستی به دنبال راهکارهایی برای تسلط بر منطقه و تجزیه کشورهایی همچون عراق و سوریه هستند که تا امروز با وحدت و انسجام مسلمانان از رسیدن به اهداف خود ناکام مانده‌اند.

وی با اشاره به روابط آشکار سعودی‌ها با سلطه‌طلبان غربی در چند سال اخیر گفت: رئیس جمهور آمریکا، عربستان را منبع کسب منافع کشورش می‌داند و تا وقتی که سعودی‌ها برایشان سود داشته باشند همراه عربستان خواهند بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور کنونی آمریکا در زمان تبلیغات ریاست جمهوری کشورش اذعان کرده بود که ایران بزرگترین کشور مبارزه کننده با تروریسم در منطقه است، اما امروز برای اینکه رضایت لابی‌های صهیونیستی را کسب کند مواضع خود را تغییر داده است. این ادعاهای غربی‌ها تاثیری در عزم و اراده ما برای مبارزه با تروریست‌ها در منطقه ندارد.

نوبندگانی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر اینکه اروپایی‌ها بر سر موضوع موشکی با ایران مذاکره خواهند کرد، یادآور شد: این خبر اساسا کذب و یک جنگ روانی علیه کشور ماست که صهیونیست‌ها طراحی کرده بودند. اروپایی‌ها خواهان حفظ برجام هستند و ما هم به دور از گفت‌وگو در مورد توان دفاعی کشورمان، به تعهداتمان در خصوص برجام پایبند هستیم.

این نماینده خانه ملت با اشاره به نقش بی‌بدیل جمهوری اسلامی در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه گفت: رسالت حاج قاسم سلیمانی برقراری امنیت، آسایش و رفاه حال مردم مظلوم و بی‌دفاع عراق و سوریه است، سردار سلیمانی هرگز به دنبال منافع شخصی خود نبوده و بزرگترین خواسته حاج قاسم چه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و چه امروز در مبارزه با دست‌نشانده‌های آمریکایی در منطقه، شهادت در راه رضای خداوند است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی خاری در چشم دشمنان اسلام است، خاطرنشان کرد: ایمان قلبی به خداوند باعث شده که قاسم سلیمانی که در زمان قبل از جنگ تحمیلی، کارمند ساده اداره آب در استان کرمان بود، امروز در میان امت‌های اسلامی محبوب و باعث ترس و مانع بزرگی بر سر راه تحقق اهداف مقامات غربی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین آرمان‌های حضرت امام راحل را ظلم‌ستیزی عنوان کرد و گفت: در درگیری میان کردهای عراق و داعش، بارزانی اذعان داشت که پیروزی‌ و فتوحات‌های بزرگ در منطقه را مدیون ایران و حاج قاسم سلیمانی هستیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار