کارشناس مسائل عراق در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ائتلاف احزاب عراقی تنها راه تشکیل یک دولت منسجم و متحد است

جواد غلام‌زاده گفت: هیچ‌کدام از احزاب عراقی توانایی تشکیل یک دولت واحد را ندارند؛ لذا ائتلاف بین این احزاب تنها راهی است که یک دولت متحد و منسجم را در عراق تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۲۹۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ - 27May 2018

ائتلاف احزاب تنها راه تشکیل یک منسجم و متحد است«جواد غلام‌زاده» کارشناس مسائل عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس اظهار داشت: با توجه به نتیجه انتخابات پارلمان عراق، هیچ‌کدام از احزاب نمی‌توانند به‌تنهایی در عراق دولت واحدی را تشکیل دهند. این موضوع جزو واقعیت‌های مسلم انتخابات این دوره است و لذا باید یک دولت ائتلافی منسجم و متحد در عراق تشکیل شود.

وی افزود: تهران به دنبال تشکیل یک دولت منسجم و یکدست در عراق است که بتواند مجددا امنیت کامل را به عراق بازگرداند تا در پی آن فضای توسعه در عراق حاکم شود و در مجموع به عنوان یک همسایه امن و نقطه قابل اتکا برای محور مقاومت در منطقه باشد.

غلام‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: گفت‌وگو و مذاکرات خوبی بین ائتلاف‌های صدرنشین انتخابات صورت گرفته است و این موضوع حاکی از آن است که نخبگان عراق به این واقعیت پی برده‌‎اند که با گفت‌وگو، مذاکره و تعامل مستمر زمینه تشکیل یک دولت پرقدرت و با ثبات را فراهم کنند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها