معاون هماهنگ‌کننده نداجا خبر داد؛

راه‌اندازی منطقه دریایی ولایت در بندر «جاسک»

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش از راه‌اندازی منطقه دریایی ولایت در بندر «جاسک» و استقرار 2 پایگاه دریایی در سواحل مکران خبر داد.
کد خبر: ۲۹۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ - 27May 2018
راه‌اندازی منطقه دریایی ولایت در بندر «جاسک»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی در محفل انس با قرآن کریم در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نیروی دریایی رشت با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم قطب‌بندی‌های نظامی در سراسر جهان شکل گرفت، اظهار داشت: کشور‌های استکباری ازجمله آمریکا در تلاش بودند تا فردی را برای حمله به ایران پیدا کنند و در این بین صدام را برگزیدند.
 
وی با بیان اینکه آمریکا صدام را فریب داد و جنگ تحمیلی را در سال ۵۹ آغاز کرد، افزود: پیش از حمله نیروی بعث عراق به ایران چندین حمله نظامی دیگر نیز علیه ایران و انقلاب انجام‌ شد؛ هرچند صدام رسماً به کشورمان حمله نکرده بود.
 
معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش وحدت رزمندگان در سایه رهبری امام راحل را علت اصلی پیروزی در جنگ نام برد و گفت: در عملیات بیت‌المقدس بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ شهید و ۲۴ هزار جانباز تقدیم انقلاب و اسلام شد و این‌همه فداکاری تنها در سایه وحدت و ولایت‌مداری بود.
 
وی با اشاره به اقدامات بی‌نظیر نیروی دریایی ارتش در عملیات بیت‌المقدس تصریح کرد: جابه‌جایی رزمندگان در رودخانه کارون، پشتیبانی خطوط مواصلاتی و اسکورت ۱۰ کشتی ازجمله اقدامات نیروی دریایی در جنگ تحمیلی بود و موجب شد تا عراق از آب‌های کشور بیرون رانده شود.
 
معاون هماهنگ‌کننده نداجا از راه‌اندازی منطقه دریایی در بندر جاسک خبر داد و خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک با تکمیل تجهیزات پیش‌بینی شده، منطقه دریایی جاسک با نام ولایت راه‌اندازی می‌شود.
 
امیر دریادار کاویانی همچنین از استقرار 2 پایگاه دریایی در سواحل مکران هم خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا با توسعه سواحل مکران زمینه توسعه فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش را در این سواحل مهم فراهم کنیم.
 
انتهای پیام/۲۳۱
نظر شما
پربیننده ها