استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛

ضرورت دقت نظر در احداث پروژه ­های فرهنگی

«علیرضا رشیدیان» استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در ساخت پروژه هایی که با مسائل فرهنگی مرتبط است باید دقت نظر داشت، لازمه پایان عملیات اجرایی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان خراسان رضوی را تأمین اعتبار و اصلاح روش ­های ساخت عنوان کرد.
کد خبر: ۲۹۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳ - 27May 2018

ضرورت دقت نظر در احداث پروژه ­های فرهنگیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، «علیرضا رشیدیان» استاندار خراسان رضوی و رئیس هیئت امنا موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این استان، «قاسم تقی­ زاده خامسی» شهردار مشهد، «محمد مقدوری» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، «رضا جمشیدی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی استان خراسان رضوی پیش از ظهر امروز با حضور در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن دیدار با سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان رضوی از نزدیک در جریان روند عملیات عمرانی احداث این مرکز قرار گرفتند.

در ابتدای این نشست سردار «اکبر نجاتی» با گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر اظهار داشت: فقط سه استان کشور تا سال 1392 دارای مرکز فرهنگی بودند. به حول و قوه الهی از سال 1392 تا سال گذشته در 10 استان کشور مرکز فرهنگی دفاع مقدس احداث و در سال 1396 با حضور رئیس جمهور به بهره­ برداری رسید.

وی افزود: در سال جاری ساخت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در هفت استان کشور به اتمام خواهد رسید و ساخت این مرکز در ما بقی استان ­ها به سال 1398 موکول خواهد شد.

سردار نجاتی خاطر نشان کرد: مشهدالرضا به عنوان مرکز فرهنگی جهان اسلام با میزبانی از 30 میلیون زائر داخلی و خارجی حضرت رضا (ع) حیف است که در ساخت مرکز فرهنگی در رده ­های آخر قرار داشته باشد.

در ادامه «عباسعلی منزل­ آبادی» مشاور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان رضوی گزارشی از اقدامات صورت گرفته عمرانی ارائه داد. سپس «علی داوری» مدیر مهندسی و امور یادمان­ های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در خصوص مجموعه­ هایی که در جریان عملیات عمرانی تعهداتی را متقبل شده ­اند و میزان اجرا تعهداتشان مطالبی را بیان کرد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه این دیدار با گرامیداشت حماسه سوم خرداد، اظهار داشت: از روزی که بحث احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان مطرح شد پیگیری­ هایی صورت گرفت و مقرر شد که طی 2 سال 2 ساختمان که فاز یک این پروژه را تشکیل می­ دهند به بهره­ برداری برسد تا مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان دارای یک پایه و محل استقرار بشود و سپس عملیات اجرایی فازهای بعدی آغاز شود.

رشیدیان افزود: برای تسریع در عملیات اجرایی لازم است که نشستی هر چه سریعتر با حضور مقدوری و پیمانکار پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شود و برآورد هزینه صورت بگیرد و نظر کارشناسی اعلام شود تا پیمانکار با رعایت دو اصل کمترین هزینه ساخت و رعایت کیفیت به کار خود ادامه دهد و در غیر این صورت مجموعه ­ ای که عملیات اجرایی را با رعایت این دو موضوع به اتمام خواهد رساند کار را ادامه بدهند.

وی با بیان این مطلب که در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان باید زمان بندی اجرای طرح مورد توجه قرار بگیرد تصریح کرد: دستگاه ­هایی که در ساخت این مرکز فرهنگی، مشارکت دارند باید نمایندگانی را معرفی کنند تا هم بر روند اجرای عملیات اجرایی نظارت داشته باشند و هم برای سرعت بخشیدن به کار، پیگیر امور باشند.

رشیدیان ابراز داشت: با توجه به وضعیت بودجه ­ای کشور، پروژه جدید قابل تأمین اعتبار نیست و نمی­ توانیم برای پروژه ­­های جدید تخصیص داشته باشیم، لذا برای ساخت پروژه اصلی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان باید بعد از اتمام عملیات اجرایی فاز یک، تدبیر شود.

رئیس هیئت امنا مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی در پایان گفت: در ساخت پروژه هایی که با مسائل فرهنگی مرتبط است باید دقت نظر را داشته باشیم. امیدوارم عملیات اجرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی با تأمین اعتبار و اصلاح روش­ های ساخت، با همان سرعتی که دیگر پروژه ­ها را به اتمام رساندیم به پایان برسد و در دهه فجر سال جاری شاهد بهره ­برداری از فاز نخست این مرکز باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار