کتاب «مداحی و سیاست» به بازار نشر آمد

کتاب «مداحی و سیاست» تلاش می‌کند تا با انعکاس اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)، مداحان اهل بیت (ع) را به موضع‌گیری نسبت به مسایل اجتماعی خصوصا تعاملات سیاسی کشور ترغیب و تشویق کند.
کد خبر: ۲۹۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ - 27May 2018

کتاب «مداحی و سیاست» به بازار نشر آمدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «مداحی و سیاست» با موضوع تحلیلی بر الزام فعالیت سیاسی مداحان از نگاه امام خمینی (ره) با قلم قاسم آریانی و به همت مجمع ستایشگران اهل بیت (ع) به بازار نشر آمد.

نویسنده در این کتاب تلاش می‌کند تا با انعکاس اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)، مداحان اهل بیت (ع) را به موضع‌گیری نسبت به مسایل اجتماعی خصوصا تعاملات سیاسی کشور ترغیب و تشویق کند.

در نخستین فراز این کتاب آمده است: هنر مداحی هنری است انتقادی، انتقادی به وضعیت موجود برای رسیدن به وضعیت مطلوب.

نویسنده با بیان اینکه مقصود مداحی از مقصد مداحی مهم‌تر است، ابراز می‌دارد: مقصد ستایش فضل اهل بیت و مقصود فریاد علیه بی‌عدالتی و اقامه عدل است، به دیگر سخن مقصد مداحی ستایش فضیلت است و مقصود آن اقامه عدل است.

آریانی با ذکر روایاتی از ائمه معصومین یکی از مصادیق عدالت را قرار گرفتن هر کس در جای خود برمی‌شمرد و با ذکر معانی واژه‌های عدل و ظلم می‌گوید: جایگاه اداره امور مسلمین و مسوولیت‌های کلیدی اجتماع اسلامی باید به دست افراد صالح و توانمند سپرده شود، زیرا قرار گرفتن افراد ناصالح در این امور عین ظلم می‌باشد و مداحی که با سکوت خود راضی به این ظلم شد در گناه آن سهیم است.

قبح اشرافی‌گری مسوولان نظام از نگاه امام (ره)، عفونت آقازادگی در بدنه نظام، تاوان مداحی سیاسی، امام (ره) پیشتاز نقد مسوولان، تخریب انقلابیون، خودزنی دولت‌مردان، خائنان خادم‌نما، بی‌عدالتی برآمده از ریاست‌های طاغوتی، مداح بی‌دین برخی عناوین این کتاب است.

طبق این گزارش، کتاب مداحی و سیاست در 403 صفحه از سوی مرکز آموزش مداحی مجمع ستایشگران اهل بیت (ع) منتشر شده است.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار