استاد حوزه علمیه مینودشت:

جریانات فرهنگی کشور به سمت غفلت از ایثار و شهادت پیش می‌رود

حجت‌ الاسلام «عباس مسلمی» گفت: جریانات فرهنگی کشور به سمت غفلت از ایثار و شهادت پیش می‌رود و برخی سلبریتی‌ها هر چند وقت یکبار پرچم باطلی بلند می‌کنند.
کد خبر: ۲۹۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ - 27May 2018

جریانات فرهنگی کشور به سمت غفلت از ایثار و شهادت پیش می‌رودبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس مسلمی» استاد حوزه علمیه مینودشت در بیست و پنجمین یادواره شهدای روستای حسین‌آباد شاهرود که در حسینیه اعظم این روستا برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و سالروز فتح خرمشهر و ماه مبارک رمضان، با اشاره به آیه شریفه قرآن که تقوا را فلسفه روزه بیان می‌کند، با بیان اینکه ارزش انسان به اراده و همت او است، افزود: متقی کسانی هستند که خدا در جانشان بزرگ و دیگران خرد و کوچک هستند.

وی با اشاره به جریانات فرهنگی کشور گفت: در جریانات فرهنگی متأسفانه غفلت از ایثار و شهادت سبب شده که فعالان این بخش کار دو لبه قیچی را انجام دهند؛ عده‌ای سلبریتی‌های مملکت هستند که هر چند وقت یکبار پرچم باطلی بلند می‌کنند و متأسفانه برخی از ما هم دنباله‌ روی آنها می‌شویم و عده‌ای هم از رزمندگان و جبهه‌ای‌ها که کوس ناامیدی سر می‌دهند.

این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: این‌ها که این‌گونه عمل می‌کنند، از میدان مبارزه کنونی که رهبر انقلاب بدان فرا می‌خواند، بازمانده‌اند.

مسلمی افزود: رهبری مکرر می‌فرماید ایالت متحده آمریکا، اتاق جنگ را به وزارت خزانه‌داری برده است؛ این یعنی کلید و کد و همه وظیفه داریم تا برای خدا، کار اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید ولایت است، را انجام دهیم.

استاد حوزه علمیه مینودشت تصریح کرد: تردید نکنیم اگر شهدا در زمان ما بودند، نمی‌گذاشتند فرمان ولی امر مسلمین روی زمین بماند و همه ما از زن و مردم و دولتمردان و مسؤولان، مسئول هستیم.

وی با بیان اینکه شهدا یاران آخرالزمانی حسین ابن علی (ع) بوده و هستند، گفت: شهدا در هر زمانی نگذاشتند پرچمی که سیدالشهدا (ع) برافراشته، زمین بخورد و در دفاع مقدس و امروز در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) شاهد این امر هستیم.

استاد حوزه علمیه مینودشت تأکید کرد: با مجاهدت و اراده و طی تقوا به معنای واقعی بزرگ دیدن خدا و در نتیجه کوچک شدن دیگران موفق و پیروز خواهیم بود و این را شهدا ثابت کردند.

مسلمی افزود: ما خدا را شاکر هستیم که تحت امر ولی هوشیار هستیم و اگر ایشان نباشد، ما هم در موج‌ها گم می‌شویم.

وی با بیان اینکه اوضاع ما در فرهنگ، اجتماع، اقتصاد و بانک‌ها خراب و فریاد علما و مراجع بلند است، گفت: این‌ها در کنار اراده نداشتن مؤمنان است که سبب شده این مشکلات به وجود بیاید و این اراده و همت است که انسان را بلند و خدا را نزد او بزرگ و دیگران را کوچک و حقیر می‌کند.

استاد حوزه علمیه مینودشت افزود: امروز هر کس به‌اندازه تعلق به شهدا وظیفه دارد، تقوای هوشمند و دقیق و مورد تأیید قرآن داشته باشد.

مسلمی تأکید کرد: اراده و همت حلقه مفقوده روزه و تقواست که خدا در جان ما بزرگ شود تا غیر خدا کوچک شود و اگر باز بمانیم، کم گذاشته‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار