نهم خرداد ماه برگزار می شود؛

چهاردهمین جشن گلریزان برای آزادی 180 زندانی جرائم غیر عمد

جشن گلریزان امسال برای آزادی 180 زندانی جرائم غیر عمد در استان خراسان جنوبی با ۲۴ میلیارد تومان بدهی مالی برگزار می شود.
کد خبر: ۲۹۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸ - 27May 2018

چهاردهمین جشن گلریزان برای آزادی 180 زندانی جرائم غیرعمدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس در بیرجند، چهاردهمین جشن گلریزان بیرجند با حضور معاون ستاد دیه کل کشور و مسئولان استانی در روز چهارشنبه نهم خرداد ماه سال جاری در سالن پیام مخابرات بیرجند برگزار می شود.

همچنین جشن گلریزان در شهرستان طبس 19 خردادماه و در شهرستان فردوس 22 خردادماه برگزار می شود.

به گفته «علی هاشمی» مدیرکل زندان های خراسان جنوبی در نشست خبری امروز، در سطح زندان های استان ۱۸۰ زندانی جرایم غیر عمد با ۲۴ میلیارد تومان بدهی مالی وجود دارد که از این تعداد ۷۲ نفر در زندان بیرجند، ۵۲ نفر در زندان فردوس و ۲۲ نفر در زندان طبس هستند.

آزادی 109 زندانی با مجموع بدهی ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال گذشته

در سال گذشته ۳۶۰ نفر در جشن های گلریزان استان کمک کرده اند که در این جشن ها ۶۰ میلیون تومان از خیرین گمنام، ۲۱۰ میلیون تومان کمک های نقدی و ۱۳۹ میلیون تومان تعهدات جمع آوری شده است.

در سال گذشته تعداد ۱۰۹ نفر زندانی جرایم غیر عمد از زندان های خراسان جنوبی آزاد شدند که از مجموع زندانیان آزاد شده ۷۴  نفر به جرم بدهی مالی، ۴۴ نفر مهریه، سه نفر نفقه و هشت نفر دیه در زندان بوده اند.

بدهی این زندانیان ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن گذشت شکات بوده است و تا کنون بیش از ۹۰ درصد تعهدات در جشن گلریزان سال گذشته عملی شده است.

آزادسازی 16 زندانی در دو ماهه اول امسال

ستاد مردمی دیه در دو ماهه سال جاری نیز ۱۶ نفر زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کرده است که این افراد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی مالی داشته اند که از این مبلغ، ۹۰۰ میلیون تومان گذشت شکات بوده است.

گفتنی است، ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه تنها در پرونده های زیر ۲۰۰ میلیون تومان ورود می کند و خیرین می توانند در طول سال با استفاده از شماره حساب های ۰۱۰۶۳۴۱۹۷۵۰۰۶ بانک ملی و ۰۱۰۶۲۹۴۶۵۲۰۰۸ بانک صادرات کمک های خود را جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد واریز کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار