عملیات منحصر به فرد نیروهای یمنی در سواحل غربی/ هلاکت ده‌ها متجاوز و انهدام ۱۵ خودروی نظامی

یک منبع در وزارت دفاع یمن از هلاکت ده‌ها متجاوز و مزدور و زخمی شدن صدها تن دیگر در عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در سواحل غربی این کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۹۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵ - 27May 2018

عملیات منحصر به فرد نیروهای یمنی در سواحل غربی؛ هلاکت ده‌ها متجاوز و انهدام ۱۵ خودروی نظامیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یک منبع در وزارت دفاع یمن به خبرگزاری سبأ گفت که در پی عملیات نظامی منحصر به فرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در جبهه ساحل غربی در طول 24 ساعت گذشته، ده‌ها تن از متجاوزان و مزدوران عربستان کشته و صدها تن نیز زخمی شدند. همچنین در پی این عملیات، 15 دستگاه خودروی نظامی دشمن منهدم شد.

این منبع گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عملیات نظامی خود با هدف فرسایش توان متجاوزان و اشغالگران در سواحل غربی ادامه می‌دهند.

به گفته این منبع عملیات ارتش یمن علیه متجاوزان در چندین محور از جمله شمال الخوخه، حیس و حرض ادامه دارد و نیروهای یمنی توانستند با عملیات غافلگیر کننده خود، خسارات سنگینی به دشمن وارد کنند. همزمان با این تحول نیروهای یمنی تلاش متجاوزان برای پیشروی به سمت سواحل غربی را متوقف کرده و ده‌ها خودرو و تجهیزات نظامی آن‌ها را منهدم کردند.

این منبع در ادامه گفت که نیروهای یمنی با انجام عملیات کمین منحصر به فرد در خط ساحلی، دو خودروی نظامی متجاوزان را منهدم کردند و مراکز تجمع آن‌ها را هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی خود قرار دادند.

وی تاکید کرد که نیروهای یمنی یکی از بزرگترین حملات ائتلاف متجاوز سعودی را که با مشارکت گردان‌های نظامی سودان و امارات و مزدوران محلی انجام شد، دفع کردند.

این منبع در ادامه گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پیشروی خود ادامه داده و خسارات سنگینی به مزدوران و تجهیزاتشان وارد کردند. این در حالی است که بیمارستان‌های المخا، عدن، و درمانگاه‌های صحرایی در الخوخه مملوء از مجروحان و اجساد متجاوزان و مزدوران است.

نیروهای یمنی همچنین عملیاتی منحصر به فرد علیه دشمن در چهارراه الوازعیه انجام دادند و موفق شدند تعدادی از نقاط را به کنترل خود در بیاورند. 

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند حملات گسترده مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در میدی و حرض را دفع کنند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با انجام عملیات پاتک، موفق شدند تعدادی از نقاطی که دشمن طی دو روز گذشته به سمت آنجا پیشروی کرده بود از جمله روستای "المدب" و مناطق اطراف کوه النار را به کنترل خود در بیاورند.

منبع مذکور تاکید کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان عملیات خود، مقادیری سلاح و مهمات متنوع به غنیمت گرفته و شماری از مزدوران را به اسارت خود در آوردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها