بخش بین‌الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن افتتاح شد

آیین گشایش بخش بین‌الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور مسولان، سفیران و جامعه قرآنی کشور برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳ - 27May 2018

بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن افتتاح شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین افتتاح بخش بین الملل نمایشگاه قرآن ساعتی پیش با حضور مسولان، سفیران کشورهای اسلامی و برخی از اعضای جامعه قرآنی در شبستان اصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله توسط سعید پرویزی قاری ممتاز و بین المللی قرآن آغاز شد. اسماعیل آذر اجرای این برنامه را بر عهده داشت.

ظرفیت های قرآنی ایران در جهان زبان زد است

محمود واعظی معاون بخش بین الملل نمایشگاه قرآن، طی سخنانی ارائه مجموعه ظرفیت های قرآنی جمهوری اسلامی ایران را از اهداف راه اندازی این بخش برشمرد و اظهار داشت: نهادها و موسسات زیادی در کشور با عنوان بین المللی فعالیت می کنند اما فعالیت های آنها در جشنواره ها و نمایشگاه ها مغفول مانده اند.

وی با بیان اینک نگاه جدید آیینه ای  برای بیرون خواهد بود افزود: چهار ویژه نامه به منظور ارائه ظرفیت قرآنی ایران در خارج از کشور رونمایی خواهد شد و به 4 زبان انگلیسی، اردو، ترکی و عربی چاپ و عرضه می شود.

واعظی افزود: ایران در عرصه قرآن بی نظیر است و در جهان حرف اول را می زند. در همه کرسی های علمی و در زمینه های نیروی انسانی و اساتید زبان زد است.

معاون بخش بین الملل نمایشگاه قرآن خاطرنشان کرد: کشورهای دیگر نیازمنده بهره مندی ظرفیت های قرآنی کشورمان هستند که با همت همه نهادها و مسولان این مهم به ارمغان در خواهد آمد.

قرآن کریم راه حل برون رفت از مشکلات

آیت الله تسخیری دبیر مجمع تقریب مذاهب سخنران دیگر این برنامه بود.

آیت الله تسخیری، قرآن کریم را بهترین راه حل مشکلات و معضلات برشمرد و گفت: شما باید قرآنی باشید، دیدتان و زبانتان قرآنی باشد. اگر بخواهید با قرآن عجین شوید باید چشم هایمان، نطق و سمع ما قرآنی باشد.

وی به فرمایشات حضرت امیر المومنین (ع) اشاره کرد و افزود: قرآن را به نطق در بیاورید  چراکه قرآن به این آسانی سخن نمی گوید بلکه با آنهایی که ‌با دل و جان با این کتاب آسمانی مانوس باشند به سخن می پردازد.

وی با بیان اینکه همه نظامات باید با قرآن آمیخته شود افزود: مردم باید به پای قرآن بنشینند و مشکلاتشان را با قرآن حل کنند. ما باید بتوانیم در ماه رمضان بینات قرآن را بدست آوریم. 

آیت الله تسخیری برپایی بخش بین الملل نمایشگاه قرآن را حرکت مثبتی برشمرد و گفت: امیدوارم اینگونه حرکت های قرآنی در کشور بیش از پیش ادامه داشته باشد.

سفیر الجزایر نیز طی سخنانی ایجاد جشنواره های قرآنی را زمینه وحدت بین امت اسلامی دانست و گفت: مردم الجزایر ماه مبارک رمضان را نیک می دارند و در روزها و شبهای بندگی به ضیافت الهی می نشینند.

وی ادامه داد: رسالت ماه رمضان رسالت جهانی و چه بسا راهی برای درک دیگران است. 

سفیر الجزایر در ایران با اشاره به خباثت های رژیم صهیونستی در سرزمین اشغالی فلسطین گفت: انتقال پایتخت رژیم صیهونیستی به قدس شریف و کشتار مردم مظلوم فلسطین از خباثت های رژیم صهیونستی است که هیچگاه الجزایر نسبت به آن بی تفاوت نبوده است.

عبدالمنعم الاحریز، زندگی در سایه صلح را از آرمان های این کشور دانست و گفت: جامعه بین المللی باید این فرهنگ را اتخاذ کند و از همین جا می توانم بگویم برگزاری این نمایشگاه ها در ایجاد وحدت در بین امت های اسلامی کمک قابل توجهی خواهد داشت.

نمایشگاه قرآن در مجامع بین المللی همتا ندارد

عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان آخرین سخنران این مراسم طی سخنانی به اهداف برگزاری نمایشگاه قرآن اشاره کرد و گفت: این کتاب آسمانی، میراث گرانبهای ملل اسلامی است و به جهت نگاه دیپلماسی که این کتاب آسمانی در مجامع بین المللی ایفا می کند، مورد توجه است و اقتضا می کند در همایش های شگرفت به این موضوع اهمیت داده شود.

فقهی زاده، جریان سازی علمی فکری و هنری در نمایشگاه قرآن را از اهداف دیگر این جشنواره بی بدیل قرآنی دانست و گفت: 

نمایشگاه قرآن توانسته انگیزه هایی را در عرصه های فرهنگی و هنری رقم زند؛ وحادثه ای باشکوه که در مجامع بین المللی همتا ندارد را به ارمغان بیاورد.

در پایان این مراسم از نشریه تخصصی بخش بین المللی نمایشگاه قرآن که با چهار زبان تولید و منتشر شده است، رونمایی شد.

بخش بین الملل نمایشگاه بین المللی قرآن در نیم طبقه دوم شبستان مصلای امام خمینی (ره) قرار گرفته است و از تا تاریخ 14 خردادماه از ساعت 17 تا 24 میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها