مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه:

جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیرعمد در کرمانشاه برگزار می‌شود

«بابک ترابی» گفت: شانزدهمین جشن گلریزان به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمانشاه، روز چهارشنبه نهم خردادماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ - 28May 2018

آزادی ۱۷۸ زندانی جرائم غیرعمد در کرمانشاهبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «بابک ترابی» مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه از برگزاری شانزدهمین جشن گلریزان به منظور جمعآوری کمکهای نقدی مردم و خیران برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان در روز چهارشنبه نهم خردادماه در هتل «پارسیان» کرمانشاه خبر داد.

وی با بیان این‌که جشن گلریزان جمعآوری کمکهای نقدی برای جرایم غیرعمد هر ساله در ماه مبارک رمضان برگزار میشود، افزود: در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اولویت آزادسازی با زندانیان مربوط به جرایم دیه و تصادف است

ترابی با اشاره به این‌که با کمک خیران در سال گذشته ۱۷۸ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان آزاد شده‌اند، اظهار داشت: ۹ نفر از این زندانیان از بانوان و ۱۶۹ نفر مرد بوده‌اند.

وی با اشاره به این‌که مجموع بدهی این زندانیان حدود ۱۶۷ میلیارد ریال بوده که پرداخت شده است، افزود: ۴۴ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به اخذ گذشت از شکات و مابقی از محل نقدینگی خانوادهها و کمکهای مردمی بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۳۳۰ زندانی دارای پرونده جرایم غیرعمد در استان کرمانشاه نیز نیازمند کمکهای مالی برای آزادی هستند، گفت: وظیفه ستاد دیه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شامل حوادث تصادف، کارگاهی، شبهعمد و محکومیت مالی غیرکلاهبرداری است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ سال از تأسیس ستاد دیه میگذرد، گفت: تعدادی از پروندههای جرایم غیرعمد را جرایم مالی تشکیل میدهند و یکی از دلایل وجود کلاهبرداریهای مالی و پروندههای جرایم مالی در مراجع قضایی، عدم آشنایی با قوانین چک و سفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار