سید محمد حسینی:

مشکلات کشور به دلیل عمل نکردن به رهنمودهای رهبر انقلاب و خروج از مسیر شهداست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم گفت: تا زمانی که رهنمودهای رهبر انقلاب و راه شهدا وجود دارد، نگران آینده کشور نیستیم؛ اما هرگاه احساس کردیم که اقتصاد و فرهنگ کشور دچار نابه‌سامانی شد، بدانیم که از این ۲ فاصله گرفته‌ایم.
کد خبر: ۲۹۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ - 28May 2018

از تجربه برجام و بدعهدی دشمنان برای آینده برنامه ریزی کنیمبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، «سید محمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم، در مراسم روز شهرستان الیگودرز و بزرگداشت شهدای حاج‌عمران که با حضور مسئولین شهرستان و خانواده‌های محترم شهدا، جانبازان، ایثارگران، جانبازان و قشر‌های مختلف مردم برگزار شد، به حماسه و دلاوری‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: ما مدیون خون شهدا هستیم و کاش هیچ‌گاه فراموش نکنیم که آن‌ها چه کردند و ما چقدر در مسیر آن‌ها گام برداشته‌ایم و یا از آن فاصله گرفته‌ایم، با برپایی گرامی‌داشت شهدا، دشمن بداند که هنوز همان ایثارگری و آمادگی در جوانان و نسل جدید ما وجود دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران چهار دهه است که تمام مراحل را با سرافرازی پشت سر گذاشته و تا زمانی که رهنمود‌های رهبر انقلاب و راه شهدا وجود دارد، نگران آینده کشور نیستیم؛ اما هرگاه احساس کردیم که اقتصاد و فرهنگ کشور دچار نابه‌سامانی شد، بدانیم که از این ۲ فاصله گرفته‌ایم.

حسینی تصریح کرد: جوانان ما خاطرات و کتاب‌های انقلاب و جنگ را مطالعه و آن‌ها را تحلیل کنند تا رخداد‌های آن زمان را احساس و لمس کنند؛ مقام معظم رهبری با اینکه خودشان بیشترین خاطره را از آن دوران دارند، باز هم بیشترین مطالعه خود را اختصاص به کتب و خاطرات آن دوران می‌دهند و تاکید ویژه‌ای در این‌ باره دارند.

وی اظهار داشت: این همه رشادت‌ها و این همه فداکاری‌ها باید ثبت و برای نسل آینده بازگو شود تا این ارزش‌ها و آرمان‌ها الگویی برای نسل‌های بعد باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت دهم، با گرامی‌داشت یاد و خاطره ۶۵۰ شهید شهرستان الیگودرز و ۳۰۰ شهید لرستانی عملیات «حاج‌عمران» عنوان کرد: شهادت یک معامله و تجارت سراسر سود و پرمنفعت با خداوند است، شهدا با خداوند وارد معامله شده و خریدار آن‌ها خداوند است و این وعده در دیگر کتب آسمانی مانند تورات و انجیل نیز داده شده است.

حسینی با اشاره به اقتداری که شهدا برای نظام به ارمغان آورده‌اند، افزود: اگر مسوولین ما در مقابل دشمنان انفعال و ضعف نشان نمی‌دادند، امروز شرایط بهتری داشتیم؛ اما هنوز هم دیر نشده و می‌توان از تجربه برجام و بدعهدی دشمنان برای آینده برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به هشدار‌های مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته، گفت: همواره هر آن‌چه حضرت آقا فرموده‌اند پیش آمده است که یقینا فرمایشات ایشان نصیحت نیست و دستوراتی است که باید اجرایی شود.

حسینی افزود: متاسفانه امروز هم مسئولین ما در حالی که برجام‌ پایان نیافته است، از برجام یک و دو و سه سخن می‌گویند که این گرا دادن به دشمن است.

وزیر ارشاد در دولت دهم اظهار داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری، دوران بزن و در رو تمام شده و اگر بزنند در هر جا آن‌ها را هدف قرار می‌دهیم؛ برای همین این‌ها عصبانی و ناراحت هستند و در موضع قدرت نبوده و این رجزخوانی، جیغ و فریادشان به‌خاطر عصبانیت از ما است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های یاران پیامبر (ص) این بود که دشمنان و کفار از آن‌ها عصبانی باشند، افزود: دشمن حق دارد که از ما عصبانی باشد، چون ما معادلات قدرت را در دنیا برهم زدیم و هرکاری در خاورمیانه خواستند انجام دهند شکست خوردند و هفت هزار میلیارد دلار هزینه کردند وبه هیچ نتیجه‌ای نرسیدند معلوم است که از ما عصبانی می‌شوند و بعد می‌خواهند بر ما فشار بیاورند.

وی با اشاره به مذاکرات با ۱+۵ تصریح کرد: اگر الان می‌بینید طی پنج سال گذشته اروپا و آمریکا با ما این رفتار را داشتند، چون گاهی احساس کردند که ما دچار ضعف و انفعال هستیم؛ اما اگر از موضع عزت، اقتدار و شوکت با آن‌ها برخورد می‌کردیم این اتفاقات نمی‌افتاد و به تعبیر مقام معظم رهبری تجربه تلخ و ناگواری است، اما یک تجربه است که ما مجدد وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم با بیان این‌که باید از خانواده‌های شهدا به‌خاطر این‌که فرزندانی برومند تربیت کردند قدردانی کنیم، تصریح کرد: امروز که ترامپ یا وزیر امور خارجه جدیدش خط و نشان برای جمهوری اسلامی می‌کشند و با طناب پوسیده منافقین و سلطنت‌طلبان می‌خواهند بیایند وارد معرکه شوند، اگر بیایند و فقط شهرستان الیگودرز را ببینند که یک شهرستان در یک روز ۶۴ شهید تقدیم انقلاب کرده است، جرات نمی‌کنند دیگر از این حرف‌ها بزنند.

وی تصریح کرد: امروز بعد از چهار دهه این همه پیشرفت‌ها داشتیم همین غنی‌سازی ۲۰ درصد را شما ببینید البته ما باید اظهار تاسف بکنیم که برخی این‌قدر خوشبین بودند به وعده‌های جان کری و اوباما و اروپایی‌ها که آمدند و یک طرفه محدویت‌هایی را ایجاد کردند و ما دریک مرحله‌ای متوقف شدیم، ولی بالاخره ما آمادگی داریم و این زمینه است و جوان‌های ما هستند و ما می‌توانیم این همه پیشرفت داشته باشیم؛ اگر مدیران و دولت‌مردان ما هم درست عمل بکنند.

حسینی تصریح کرد: بعضی‌ها پنج سال گذشته با شعار‌هایی وارد شدند و گفتند باید با دنیا درست صحبت کنیم و درشت سخن نگوییم و بیاییم سوءتفاهم‌ها را برطرف کنیم، مثل اینکه یک چیزی بین ما و آن‌ها شکر آب شده است و یک مسئله جزئی بوده و این‌که ما کوتاه بیاییم حل می‌شود؛ این نشان می‌دهد که ماهیت آمریکا را نمی‌شناسید.

وی افزود: زمانی که ترامپ از برجام خارج شد، رییس جمهور ما هم باید موضع قدرتمندانه‌ای می‌گرفت و امیدواری را به اروپا واگذار نمی‌کرد که در این صورت شرایط بهتر بود و اگر در گذشته اشتباهات فاحشی صورت گرفته است باید این درس عبرتی باشد و تمامش کنیم و اگر کار نادرستی را توجیه کنیم خودش اشتباه است. باید دستورات و فرامین مقام معظم رهبری را عمل کنیم و در جایی که ولی فقیه فرمانی را صادر می‌کنند همه باید اجرا کنند و اگر اجرا نمی‌کنند مردم باید آن‌ها را مواخذه کنند و نگذارند به این رویه ادامه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار