بسته معرفتی «جرعه‌ای از نور» ویژه مبلغان مهدوی منتشر شد

بسته معرفتی «جرعه‌ای از نور» حاوی 14 کتاب و متناسب با نیاز جامعه تهیه شده و محتوای آن قابل استفاده برای منبر، سخنرانی کوتاه و نشست خانواده است. این بسته الکترونیکی مهدوی از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) منتشر شده است.
کد خبر: ۲۹۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ - 28May 2018

بسته معرفتی «جرعه‌ای از نور» ویژه مبلغان مهدوی منتشر شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، در بسته معرفتی «جرعه‌ای از نور» ضمن ارایه موضوعات عمومی مهدویت، به مباحث گوناگون از جمله پرسش و پاسخ، تفسیر آیات مهدوی، شرح ادعیه مهدوی و تبیین سبک زندگی منتظرانه با ارایه منبع مطالعاتی توجه ویژه شده است.

1- کتاب شرح دعای سلامتی امام زمان (عج): با توضیحی ساده و متنی روان، تالیف حجت‌الاسلام قرائتی می‌باشد. شرح این دعا در منبرها به خصوص در شب‌های مبارک قدر که توصیه به خواندن این دعای شریف شده، می‌تواند راهی برای فهم دعا و درخواست با معرفت و آگاهانه از خداوند متعال باشد.

2-کتاب آفتاب مهر: تالیف جمعی از اساتید و پژوهشگران مرکز تخصصی مهدویت می‌باشد. در این کتاب سعی شده به 110 پرسش پرتکرار و مورد نیاز جامعه به دور از پیچیدگی‌های علمی و اصطلاحی، پاسخ‌های مستحکم و علمی داده شود.

3- کتاب شرح دعای شریف افتتاح: از جمله ادعیه‌ای است که از ناحیه مقدس حضرت، ولی عصر (عج) صادر و به قرائت آن در شب‌های ماه مبارک رمضان سفارش شده است. این دعا در قالب 31 فراز توسط حجت‌الاسلام قرائتی شرح داده شده است.

4- کتاب پیمان نصرت: درصدد تبیین فراز‌های متعدد زیارت آل‌یس است. در این کتاب شیوه‌های ارتباط با امام خوبی‌ها و راهکار‌های پیوند با امام منتظر مورد بررسی قرار گرفته است.

5- کتاب سیمای ماه دوازدهم در 30 جز قرآن: دراین کتاب سعی شده آیات مهدوی در هر جز ذکر شود و تعدادی از آن آیات به عنوان نمونه مورد توجه قرار گیرد.

6- کتاب تفسیر آیات مهدویت: این مجموعه تالیف حجت‌الاسلام‌ کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت می‌باشد. این کتاب در سه فصل با استناد به بیش از 40 آیه از آیات مهدوی به موضوعاتی مانند ویژگی‌های حضرت مهدی (عج)، دوران غیبت، نشانه‌های ظهور، یاران حضرت و آثار و فواید ظهور پرداخته است.

7- کتاب زندگی مهدوی: کتاب زندگی مهدوی در سه بخش رفتار فردی، رفتار اجتماعی و اوصاف منتظران به قلم حجت‌الاسلام جواد محدثی تالیف شده است.

8- کتاب آخرین منجی: در پنج بخش، موضوعات مهدوی را مورد توجه و بررسی قرار داده است استفاده از آیات و روایات به همراه متن و ترجمه آن‌ها از ویژگی‌های این کتاب و مناسب برای بیان یک دوره معارف مهدوی به صورت منبر در ماه مبارک رمضان می‌باشد.

9- کتاب سبک زندگی منتظرانه: کیفیت سبک زندگی منتظرانه چگونه است؟ منتظر چه کسی است؟ و پرسش‌هایی نظیر این سوالات با طرح موضوع سبک زندگی منتظرانه در جامعه شکل می‌گیرد.

10- کتاب آثار تربیتی اعتقاد به مهدویت: هدف اصلی این اثر روشن ساختن قابلیت اعتقاد به مهدویت برای انسان‌سازی و جامعه‌سازی و ایجاد شوق و رغبت برای منتظر حقیقی شدن است.

11- کتاب هیچ‌کس به من نگفت: شکایت نویسنده از دوران غفلت گذشته نوجوانی است و اینکه کسی نبوده تا به وی یادآوری کند که چگونه در پی ارتباط و جلب رضایت آن امام خوبی‌ها باشد. اینکه چگونه می‌تواند خود را در زمره یاران حضرت قرار دهد و برای ظهورش تلاش کند.

12- کتاب نسیم موعود: درس‌نامه مهدویت ویژه جوانان در 2 جلد، شامل مباحثی، چون آخرالزمان و آینده بشری، دوران قبل از ظهور، روزنه‌های امید، دستاورد‌های دوران ظهور، رشد فضایل اخلاقی، نابودی رذایل اخلاقی و هوا‌های نفسانی و گسترش عبودیت و عبادت و ... می‌باشد.

13- مجموعه پنج جلدی چلچراغ: 40 حدیث کوتاه مهدوی را در کنار متن عربی، ترجمه و شعر درقالب پنج جلد با تصاویری زیبا و فهرست موضوعات مهدوی تالیف کرده است. در هر جلد هشت حدیث از زبان اهل بیت (ع) در مورد امام زمان (عج) و یا از زبان خود حضرت بیان شده است.

14- کتاب هشت قدم در کوچه باغ انتظار: از جمله کتب آموزشی در حوزه مهدویت برای نوجوانان می‌باشد. این کتاب با قالبی نو و جذاب در هشت درس سعی کرده به شیوه‌ای تعاملی، مباحث مهدویت را برای نوجوانان طرح کند.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها