آیت‌الله کعبی:

ولایت دائمی آیت‌الله خامنه‌ای در مرداد 68 اعلام شد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام علیه تبعیض و امتیازخواهی قیام کردند اما حالا یک عده به نام امام خواستار امتیاز هستند و زیاده‌طلب شده‌اند و زندگی اشرافی شکل می‌دهند که این قطعاً تحریف مکتب امام راحل است.
کد خبر: ۲۹۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ - 28May 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگویی با عنوان «امام (ره) نه اشرافی بود و نه تشریفاتی» که در پرونده «عصر روح‌الله» منتشر شده است با بیان اینکه مکتب امام راحل ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا و انتظار دارد، اظهار داشت: ازاین‌رو ما باید با نگاه الهی شاخصه‌های مکتب امام را برجسته‌سازی و مصداق‌های عینی آن را در دوران معاصر بیان کنیم تا حساسیت‌های امام راحل در مقابل دشمن و تأکید امام بر تقوای سیاسی به‌خوبی تبیین شود.

وی ادامه داد: بر این اساس باید گفت پایه‌های معرفتی امام راحل شامل چند شاخصه است؛ توحید، عدالت،‌ تقوا، شریعت و کرامت انسانی و در واقع این مسائل پایه‌های مکتب امام را تشکیل می‌دهد،‌ آرمان امام راحل، نجات مستضعفان جهان از مکتب‌های فکری غرب و شرق است که جاهلیت معاصر را ساخته‌اند.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه روش امام راحل برای تحقق آرمان انقلاب بسیج مستضعفین جهان و مقاومت است گفت: این خصوصیات مکتب امام مربوط به بعثت نبوی است، اما ولایت‌فقیه پرتویی از ولایت غدیر است که نظریه امام راحل برای مدیریت و رهبری بر اساس آن شکل‌گرفته است اما از لحاظ الهام گرفتن از عاشورا باید گفت مبارزه با طاغوت وزنده کردن روحیه فداکاری، ایثارگری، شهادت‌طلبی درراه دین توأم با شجاعت بی‌نظیر و حتی آمادگی برای شهادت درراه خدا و عشق به شهیدان ناشی از عشق به عاشورا در شخصیت امام راحل بوده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین نگاه امام به انتظار را مبتنی بر قدرت اسلام دانست و گفت: بنابراین تلاش برای پیشرفت و عدالت و وحدت و احیای امت اسلامی و نیز تمدن‌سازی، تقویت روحیه انقلابی‌گری، بصیرت و استکبارستیزی از مؤلفه‌های ظهور و مقدمات دولت کریمه مهدوی است.

وی همچنین تصریح کرد: در فقدان نبی مکرم اسلام محمد مصطفی (ص) و ائمه اهل‌بیت و در زمان غیبت امام زمان (عج) که فتنه آخر‌الزمان است، امام راحل عطیه و رحمت الهی برای نجات بشریت در دوران معاصر و زمینه‌ساز تحقق دولت کریمه امام زمان (عج) محسوب می‌شوند.

کعبی همچنین درباره حساسیت امام در مقابل دشمنان و توصیه ایشان در این زمینه گفت: نگاه امام به دشمن نگاهی است که معتقد هستند، دشمن در مقابل پیشرفت، تمدن و عدالت و کرامت انسانی ایستاده است،‌ دشمن از نگاه امام یعنی طاغوت، ظالمان، مفسدین و کسانی که صد عن سبیل‌الله می‌کنند و مانع راه خدا می‌شوند، راه خدا به معنای تحقق باورها و ارزش‌های انسانی بر پایه توحید و عدالت و تقوا است.

وی ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن استراتژی الهی امام راحل دانست و گفت: در حال حاضر و پس از پیروزی انقلاب دشمن از منظر امام (ره) یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی که مظهر شیطان بزرگ و طاغوت اکبر است؛ لذا ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن و آشنایی با مکر و فریب دشمن و مقابله با آن و نیز اعتماد به خدا در مقابل توطئه‌ها استراتژی الهی امام راحل بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه جمهوری اسلامی به توازن اقتدار با دشمن رسیده‌ است تأکید کرد:‌ سیاست‌ورزی در مکتب امام بر پایه تقوی و عمل به تکلیف است و پاسداری از مکتب امام ضمانت تداوم انقلاب اسلامی است

وی همچنین پرداختن به مکتب امام غیر از مجرای ولایت‌فقیه تحریف دانست و گفت: آیت‌الله خامنه‌ای نمونه منحصربه‌فرد بیان‌کننده مکتب امام راحل هستند.

کعبی در ادامه با اشاره به برخی همتاسازی‌ها گفت:‌ اگر به‌جای اینکه در عینیت معاصر، امام را از لابه‌لای بخشی از اسناد و گفته‌ها ببینیم که انقطاع نیز داشته باشد و به قبل و بعد آن توجهی نکنیم، دقیقاً دچار انحراف می‌شویم، البته برخی تلاش دارند از طریق چهره‌سازی و همتاسازی و نیز تبلیغات رسانه‌ای برای امام (ره) مفسر و مکتب درست کنند، درحالی‌که مصادره امام راحل برای یک جریان سیاسی یا در یک بخش مکانی و زمانی ظلم به امام راحل و مکتب ایشان است.

وی تصریح کرد: ولایت‌فقیه و رهبری مفسر واقعی خط امام هستند و خط امام را که صراط مستقیم خط انقلاب است باید از زبان و بیان ولی‌فقیه گرفت.

کعبی همچنین اشرافی و تشریفاتی جلوه داده امام را تصویری غیرواقعی از ایشان دانست و گفت: امام (ره) نه اشرافی بود و نه تشریفاتی؛ امام علیه تبعیض و امتیازخواهی قیام کردند اما حالا یک عده به نام امام خواستار امتیاز هستند و زیاده‌طلب شده‌اند وزندگی اشرافی شکل می‌دهند که این قطعاً تحریف مکتب امام راحل است.

وی با بیان اینکه مرحوم «سید احمد آقا» تداوم راه انقلاب را در اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای می‌دانست گفت: سید علی خمینی اطمینان داد که بیت امام در مسیر ولایت‌فقیه و پشتیبان آیت‌الله خامنه‌ای است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها